هشتادمین سالگرد درگذشت «عمادالکتاب» در شهرری برگزار شد

خبرگزاری بسیج: هشتادمین سالگرد درگذشت محمدحسین سیفی قزوینی ملقب به «عمادالکتاب» از خوشنویسان چیره‌ دست سده حاضر، در شهرری برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۸۹۸۷۸
|
۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، این مراسم به همت انجمن خوشنویسان شهر ری و با همکاری «حلقه وصل خوشنویسان» با حضور هنرمندان، خوشنویسان و پژوهشگران برجسته کشور بر سر مزار آن هنرمند فقید در امامزاده عبدالله (ع) شهر ری برگزار شد.

در این مراسم «علی مرزی» هنرمند و پژوهشگر درخصوص ویژگی های مرحوم عمادالکتاب به سخنرانی پرداخت.

همچنین پیام استاد عباس اخوین از خوشنویسان برجسته کشور در مراسم یادشده قرائت شد.

در این پیام آمده است: «عماد بزرگ، که او را، به‌شایستگی، از ستونهای استوار تاریخ خوش‌نویسی ایران دانسته‌اند، بی‌شک یگانه سرفصل خوشنویسی روزگار ماست که با کارنامهٔ زرین او در اقلام و قالبهای مختلفِ نستعلیقْ دورهٔ معاصرِ این خط بنیان‌گذاری شده است.او عاشقانه زيست و، مجاهدوار، در راه خدمت به مردم سرزمينش رنجها و سختیهاى فراوان کشید و اينگونه در دلها و يادها ماندگار شد؛ تا ايران هست و هنر خوشنويسى پا برجاست.»

گفتنی است، میرزا محمدحسین سیفی قزوینی ملقب به «عمادالکتاب»  متولد ۲۷ فروردین ماه سال ۱۲۴۰ شمسی از استادان بنام خوشنویس خط نستعلیق در یکصدسال گذشته بود. وی در سن ۷۵ سالگی در بیست و ششم تیرماه سال ۱۳۱۵ دار فانی را وداع گفت و در امامزاده عبدالله (ع) شهر ری به خاک سپرده شد.

ارسال نظرات