خبرهای داغ:
کارشناس مذهبی:

ملاک شیعه بودن معرفت و شناخت نسبت به اهل بیت(ع) است

کارشناس مذهبی گفت: ملاک شیعه بودن فقط شرکت در مراسم عزاداری برای اهل بیت(ع) نیست، بلکه باید از حضور در این مراسمات به معرفت و شناخت نسبت به اهل بیت(ع) برسد.
کد خبر: ۸۸۸۹۸۳۵
|
۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
ملاک شیعه بودن معرفت و شناخت نسبت به اهل بیت(ع) است

به گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، حجت الاسلام گمار در پایگاه مرضیه روستای شریف آباد ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت رئیس مذهب تشیع، امام جعفر صادق(ع)، در روایتی از این امام بزگوار بیان داشت: شیعه نشانه هایی دارد و شیعیان ما را در چند زمان می‌توان شناخت، ابتدا در موقع نماز؛ اگر شیعیان ما در زمان نماز حساسیت پیدا کردند و اعتقاد داشتند که نماز از ارکان مهم دین است، آن فرد شیعه ما است.

وی با بیان اینکه دومین نشانه در زمان امانت داری است، افزود: از علامت‌های بارز یک فرد شیعه این است که امانت دار خوبی است؛ اما گاهی امانت یک حرف و گاه پوشاندن عیب یک مومن است.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه بین شیعه و محب اهل بیت(ع) بودن تفاوت است، گفت: شیعه کسی است که پیرو اهل بیت(ع) باشد، اما محب دوستدار اهل بیت(ع)بوده و ممکن است در مواردی نیز از این بزرگواران پیروی نکند.

وی گفت: ملاک شیعه بودن فقط شرکت در مراسم عزاداری برای اهل بیت(ع) نیست، بلکه باید از حضور در این مراسمات به معرفت برسیم، بنابراین یک شیعه که به معرفت و شناخت نسبت به اهل بیت(ع) رسیده، هیچ گاه اهل غیبت و تهمت نیست و با آبروی مومن دیگر بازی نمی کند.

گمار افزود: ما به عنوان یک شیعه باید طوری باشیم که زندگیمان بوی اهل بیت(ع) را بدهد، اما اگر غیر از این است، باید سعی کنیم در اینگونه مراسمات مذهبی و عزاداری به این شناخت و بصیرت برسیم.

وی در پایان با اشاره به اثرات زیان بار گناه غیبت گفت: غیبت جزء گناهانی است که آثار تخریب آن بسیار زیاد است و اگر فردی اهل غیبت باشد تمام اعمال صالح آن، از بین می رود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات