خبرهای داغ:
مراسم تشییع شهدای تازه تفحص شده دفاع مقدس در اصفهان ساعاتی است که از میدان احمدآباد شروع شده و جمعیت باشکوهی به استقبال شهدا آمده‌اند، مردم قدم به قدم کاروان شهدا را بدرقه می‌کنند تا گلستان شهدا.
کد خبر: ۸۸۸۹۷۶۸
|
۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، مراسم تشییع شهدای تازه تفحص شده دفاع مقدس در اصفهان ساعاتی است که از میدان احمدآباد شروع شده و جمعیت باشکوهی به استقبال شهدا آمده‌اند.

کاروان با نوای یا صادق در انتظار استقبال‌کنندگان از شهداست، بعضی با گل آمده‌اند و بعضی پرچم‌های یاحسین بر دست دارند؛ اسفند و عود آماده پذیرایی از مهمانان 34 سال دور مانده از وطن است و مردم قدم به قدم کاروان شهدا را بدرقه می‌کنند تا گلستان شهدا.
قدم به قدم با کاروان شهدا تا گلستانی از شهید

از همین ابتدای مسیر سیاست با دین عجین شده و تداعی راه شهدا مدام با شعار مرگ بر آمریکا فریاد می‌شود؛ چفیه‌ها و دستمال‌ها برای تبرک در تکاپوی رسیدن به تابوت شهداست.

عده‌ای هنوز قدم‌ها را برای همراهی کاروان شهدا از میدان احمدآباد جدا نکرده‌ و گوشه خیابان با چشمانی اشکبار ایستاده‌اند و برای شهدای گمنامی که امروز برای معطر کردن هوای غبارآلود شهر بازگشته‌اند ذکر یا حسین سر می‌دهند.
با نوای یا حسین دست‌ها به سر و سینه می‌خورد و اشک‌ها با نگاه به تابوت سبک شهدا آرام روی گونه‌ها روان می‌شود،
گرمی هوا تاب و توان مردم را نگرفته بلکه آن‌ها را برای رسیدن به خنکای عطر بهشتی تابوت شهدا مشتاق‌تر کرده است و ایستگاه‌های صلواتی در میانه مسیر در آرزوی رساندن جرعه آبی به زائران شهداست.

کالسکه‌های بچه‌ها اگرچه گاهی سرعت حرکت کاروان را کم می‌کند ولی به امید نقش بستن چنین روزهایی در ضمیر پاک کودکان و قدردانی از امنیت و آرامش جامعه، حضورشان در میان خیل جمعیت غنیمت است.

ذکر خاطرات شهدای مدافع حرم هم در میانه راه امان گریه را از مردم ربوده است، رفته رفته جمعیت پرشورتر می‌شود و رهگذران هم چند قدمی کاروان را مشایعت می‌کنند ولی گره خوردن دلشان با عطر حضور شهدا آن‌ها را برای بازگشتن از مسیر منصرف می‌کند.
قدم به قدم با کاروان شهدا تا گلستانی از شهید

نوربارانی از استقبال و اسفند و نوحه از کنار کاروان شهدا عبور کرده و در مسیر رسیدن به میدانی به بزرگی مهر و قدردانی مردم از شهداست.

کاروان شهدا در میان خیل جمعیت عاشقان و مردم همیشه در صحنه به میدان بزرگمهر رسیده است، انگار که یاد روز تشییع شهدای غواص دوباره در میدان زنده می‌شود.
قدم به قدم با کاروان شهدا تا گلستانی از شهید

ارسال نظرات
پر بیننده ها