امام جمعه چغادک درسالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام گفت:
حجت الاسلام موسوی در سالروز شهادت امام صادق(ع) اظهار داشت: خوشبختی دنیا و آخرت و تحصیل علم و عرفان را در مکتب امام صادق باید جست و جو کرد.
کد خبر: ۸۸۸۹۷۶۶
|
۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان، حجت الاسلام سید مجید موسوی خطیب نماز جمعه چغادک ضمن تسلیت شهادت امام صادق(ع) در حضور عزاداران هیات عشاق الحسین گفت: با توجه به آیه شریفه قرآن کریم در سوره نحل که می فرماید: خداوند شما را از شکم های مادرانتان بیرون آورد در حالی که چیزی نمی دانستید در پاسخ می توان گفت "فسئلوا اهل الذکر ان کنتم لا تعلمون" و منظور از اهل ذکر اهل بیت پیامبر اکرم(صلی الله علیه و اله) هستند.

خطیب نماز جمعه چغادک در برخی دیگر از سخنان خود با بیان این که شیعه جعفری به شناسنامه نیست افزود: مهم این است که در مکتب امام صادق (ع)درس خوانده باشیم و لازمه کار این است که با فرمایشات امام صادق(ع) در زمینه های علمی و عرفانی آشنا باشیم حتی در برخی روایات با علوم پزشکی این امام معصوم آشنا می شویم.

وی در پایان سخنان خود به دو ویژگی خاص امام صادق(ع) اشاره کرد و ادامه داد: یکی از ویژگی های امام صادق(ع) امام زمانی بودن است زیرا از این امام معصوم بسیار یاد می کرده است ومی گفت:"غیبت تو اندوه مرا طولانی کرده است" و از دیگر ویژگی های آن حضرت امام حسینی بودن است و درس امام صادق(ع) تعطیل نمی شد مگر زمانی که مصیبت جدش امام حسین(ع) خوانده می شد.

درپایان این مراسم، کریم رمضانی و رضا زال از مداحان اهل بیت به سوگواری این امام معصوم پرداختند و عاشقان آن حضرت هم با وی هم نوا شدند و در فراغ امام شان به سوگ نشستند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها