خبرهای داغ:
در بیت نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز؛
سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی در این آیین گفت: آذربایجان شرقی با توجه به ظرفیت های بالایی که در زمینه ادبیات پایداری دارد، می تواند به پایلوت ادبیات پایداری کشور تبدیل شود.
کد خبر: ۸۸۸۹۷۵۵
|
۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان، جواد کریم نژاد افزود: حماسه هشت سال دفاع مقدس فصل شکوهمند و عصاره عینی تمام ارزشهای مکتبی ماست.
وی اضافه کرد: مقاومت و پایداری فرزندان دلیر ایران اسلامی در برابر هواخواهی های رژیم بعثی و جهان استکبار همان تحقق وعده الهی در پیروزی حق بر باطل بود.
کریم نژاد ادامه داد: دفاع مقدس برای ملت بزرگوار ایران یادآور حماسه آفرینی ها، جانفشانی ها، دلاورمردی ها، شجاعت، شهادت، آرمان و ایثار گری رزمندگان و شهدای والا مقام ایست که مژده فتح الهی را از بالاترین فرازها به نظاره نشستند.
وی بیان کرد: نسل اول و دوم انقلاب با توجه به حضور در متن دفاع مقدس پیوندی عمیق و استوار با این رویداد حماسی و تاریخی دارند، ولی متاسفانه در سال های بعد از دفاع آنچنان که باید و شاید این تجربه و فرهنگ والای ایثار و شهادت به نسل فعلی و جوان جامعه به صورت مطلوب انتقال نیافته است.
کریم نژاد تاکید کرد: جا دارد با یک بازنگری و فعالیت های منسجم با بهره گیری از ظرفیت های موجود مجددا فعالیت هایی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و خاطرات دفاع مقدس که به تعبیر مقام معظم رهبری گنجینه و ثروت ملی است، صورت بگیرد.
کریم نژاد با اشاره به اینکه حماسه دفاع مقدس و ارزشهای والای آن الگو و سند افتخار ایران اسلامی است، گفت: زنده نگه داشتن این حماسه آفرینی ها و فرهنگ ایثار و شهادت مقدور نخواهد شد مگر با همدلی و همراهی جمیع نهادهای ذیربط آن هم به زبان هنر و در قالب ادبیات پایداری که چاپ و نشر این آثار در متن جامعه موجب تسری و انتقال این فرهنگ به نسل جدید و جوان خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به شب خاطره سوم خرداد سال جاری به همراه جمعی از مسئولان حوزه هنری کشور و مراکز استانی که در حضور مقام معظم رهبری برگزار گردید، گفت: معظم له پیگیر شب های خاطره دفاع مقدس توسط حوزه هنری در سطح مراکز نیز بودند.
سرپرست حوزه هنری اظهار داشت: بر همین اساس حوزه هنری به عنوان خط نگه دار هنر انقلاب اسلامی که تقویت جریان هنر انقلاب و ترویج ارزشهای دفاع مقدس را اصلی ترین دغدغه و سرلوحه فعالیتی خود می داند، در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری برنامه شبهای خاطره دفاع مقدس استان در جهت بازگویی، ثبت و نشر خاطرات رزمندگان و ایثارگران و آزادگان جنگ تحمیلی را طراحی و با همکاری بنیاد حفظ آثار و جمیع نهادهای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت، 9 برنامه شب خاطره را به صورت ماهانه برای سال 96 پیش بینی کرده است.
کریم نژاد افزود: آذربایجان شرقی با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های بالایی که در زمینه ادبیات پایداری به برکت وجود لشکر همیشه سرفراز 31 عاشورای سپاه، لشکر 21 حمزه سید الشهدای ارتش، نیروی هوایی و پایگاه دوم شکاری تبریز و نیز وجود پر خیر و برکت بالغ بر ده هزار شهید والا مقام، ظرفیت و قابلیت این را دارد که به پایلوت ادبیات پایداری کشور تبدیل گردد.
وی در پایان از نماینده ولی فقیه در استان درخواست کرد: در صورت فراهم آمدن تمهیدات لازم ما به عنوان سربازان فرهنگی ولایت آمادگی برگزاری یک شب خاطره سراسری با حضور راویان کشوری در تبریز را داریم.
ارسال نظرات