امام در مکتب حق منصبی است که براساس قرب الهی برای بشر می‌آید و یک پشتوانه عظیم مادی و معنوی و حقوقی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۸۸۸۹۷۱۳
|
۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، شانزدهمین مراسم بزرگداشت آیت‌الله صالحی مازندرانی پیش از ظهر امروز با حضور رئیس قوه قضائیه در مصلی نماز جمعه قائمشهر برگزار شد.

‌‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌این مراسم که با سالروز شهادت امام صادق (ع) بنیانگذار مذهب شیعه مصادف شده بود با تلاوت قرآن و مداحی و سوگواری در رثای آن امام همام آغاز شد.‍‍

رئیس قوه قضائیه در این مراسم با بیان اینکه امامت در میان شیعیان رهبری دنیوی نیست و به پشتوانه ولایت واقعی و حقیقی است، اظهار کرد: امام در مکتب حق منصبی است که براساس قرب الهی برای بشر می‌آید و یک پشتوانه عظیم مادی و معنوی و حقوقی محسوب می‌شود.

آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی افزود: حب اهل بیت کیمیایی است که انسان را متحول کرده و بالاترین عبادت حب اهل بیت است.

وی تصریح کرد:ما در روزگاری زندگی می‌کنیم که وجود تعالیم قرآنی و وحیانی و کلمات ائمه اطهار که مفسران قرآن هستند ضرورت است.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه امام صادق(ع) باب معرفت را گشود و فرصت یافت تا 4 هزار شاگرد تربیت کند، اظهار کرد: دین با محبت اهل بیت پیوند خورده است و همین امر محبت الهی را به دنبال دارد.

لاریجانی ادامه داد: ما در جهانی زندگی می‌کنیم که به سمت غفلت و دنیوی شدن پیش می‌رود، کثرت تولیدات، مصنوعات و دعوت به تجمل همه جا را فرا گرفته است.

وی تصریح کرد: تجمل‌گرایی انسان را به‌طرف غفلت سوق می‌دهد ولی ائمه اطهار به‌عنوان مفسران قرآن، این کتاب آسمانی را برای ما تفسیر می‌کنند.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد کرد: بیان قرآن این است که دنیای زنده، دنیای آخرت است و امروز این پیام در غرب و با فرهنگی که کثرت‌ها را دامن می‌زند شنیده می‌شود و باید به دنبال ائمه اطهار باشیم.

لاریجانی با بیان اینکه ما باید به‌دنبال سخن کسانی باشیم که راه خدا را رفته و عوالم باطن را دیده باشند، اظهار کرد: فرق انسان با حیوان این است که انسان دارای روح است که پایگاهی در عالم آخرت دارد و به همین دلیل باید از کسانی که مسیر عوالم باطن را طی کردند، استفاده کنیم.

وی با اعلام اینکه واقعیت این است که ولایت یک حقیقت عظیم الهی است و ویژگی‌های بسیاری دارد، گفت: درست است که ما به قعر حقیقت امامت و ولایت نمی‌رسیم ولی می‌توان ویژگی‌های امامت را از کلمات ائمه اطهار بیابیم.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه محبت به اهل بیت شروعی است برای وصول محبت الهی و کسی که محبوب خدا باشد دیگر حرفی برای او نیست.

لاریجانی ادامه داد: هر وقت که می‌گوییم خدایا دوستت داریم باید این گونه باشد که قلبش نسبت به حق خضوع پیدا کرده و چشمان اشکبار شود چرا که قلب‌های زنگار گرفته باید خاشع شود.

وی خاطرنشان کرد: احیای ائمه اطهار فقط این نیست که یاد آنها باشیم و فرا گرفتن تعالیم اهل بیت و کلمات روحانی آنها لازم است.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: علم، نوری است که خداوند در قلب کسی که می‌خواهد هدایتش کند قرار می‌دهد و علم تنها با عملی شدن معنا پیدا می‌کند.

لاریجانی گفت: ما در محضر ائمه اطهاری هستیم که عبودیت محض نسبت به حق تعالی هستند و کلام‌شان نور است و باید برنامه بگذاریم که یک راه آن توسل است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها