نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تاکید کرد

امام صادق(ع) احیاگر مکتب تشیع/ولایت محور آموزه‌های امام صادق(ع)

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: مام صادق(ع) پرچمدار فقاهت و مکتب پاک اسلام و شیعه است و علمدار جهان فقاهت در بین علما و فقهای جهان اسلام به‌ شمار می‌رود.
کد خبر: ۸۸۸۹۷۰۹
|
۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) که با حضور عاشقان و دلدادگان به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در مصلی بیت‌المقدس اراک برگزار شد، با بیان اینکه امام صادق(ع) شیخ الائمه ملقب بود، گفت: امام صادق(ع) در مقایسه با دیگر ائمه(ع) مدت زمان بیشتری را در این دنیا زندگی کردند اگرچه این تفاوت خیلی نبود ولی در همین مدت هم بیشترین اثرگذاری را در دنیای اسلام داشتند.

وی روز شهادت امام صادق(ع) را عاشورای دیگری دانست و افزود: عظمت شهادت امام صادق(ع) بعد از واقعه عاشورا بزرگترین حادثه جهان اسلام و جهان تشیع است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: امام صادق(ع) پرچمدار فقاهت و مکتب پاک اسلام و شیعه است و علمدار جهان فقاهت در بین علما و فقهای جهان اسلام به‌ شمار می‌رود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به نقش امام صادق(ع) در صیانت از مذهب تشیع گفت: امام صادق(ع) در برابر انحرافات عصر عباسی و در دوره‌ای که فرقه گرایی به شدت رواج یافته بود از مذهب تشیع صیانت کرد.

وی افزود: اگر بعد از کربلا سفره علوم توسط امام باقر(ع) و امام صادق(ع) پهن نمی‌شد، معارف اسلامی و احکام اسلامی فراموش می‌شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: اسلام بنی‌امیه و بنی عباس که اسلام نبود، مثل آل‌سعود و آل‌خلیفه بخواهند مبلغ اسلام باشند که دیگر اسلام این‌ها اسلام نیست.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه امام صادق(ع) 4 هزار شاگرد را در دوران عمر بابرکت خویش تربیت کردند، گفت: امام صادق(ع) با تربیت شاگردان بزرگی نقش مهمی در ترویج دین مبین اسلام داشت و در حوزه سیاسی امام صادق(ع) آرمانی ترین مدل حکومتی را مطرح و به بشریت معرفی کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: فقهای دینی همانند آیت الله بروجردی، گلپایگانی، طباطبایی و در راس آنان حضرت امام خمینی(ره) درس آموختگان دانشگاه ائمه اطهار و امام صادق(ع) هستند که با تاسی از آنان در برابر طاغوتیان ایستادگی کردند و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و ملت مسلمان ایران از چنگال ظلم و ستم نجات دادند.

وی ولایت را ستون اصلی اسلام دانست و تصریح کرد: نماز، روزه، حج، زکات و ولایت ستون اسلام هستند. اینکه امر به معروف و نهی از منکر، جهاد، تبری و تولی جزو ستون‌های اسلام محسوب نمی‌شوند به خاطر این است که همه در ولایت نهفته است. ولایت کلید همه است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات