خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه:

حجاب باعث رویش انسانیت است

پیوندی در برنامه هیئت منتظران موعود با محوریت حجاب و عفاف در سرخه گفت: حجاب چون باعث حفظ انسان و پوشش باعث عفت، پس باعث رویش انسانیت است.کسی که خود را در معرض دیگران قرار می دهد مریض است.
کد خبر: ۸۸۸۹۷۰۲
|
۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، فاطمه پیوندی در برنامه هیئت منتظران موعود با محوریت حجاب و عفاف با اشاره به اینکه حجاب از کجا آمده؟ و در کجای قرآن به چادر اشاره شده است؟ و اینکه در کجا گفته شده باید چادر سر کرد؟ گفت: چادر نماد ملی یک دختر و زن مسلمان است وقتی یک نماد ملی شد تقدس پیدا می کند

وی افزود: در قرآن آمده ای رسول خدا بگو چشمان خود را بر روی نامحرمان ببندند. در سوره احزاب نیز در خصوص پوشش زنان سخن به میان آمده است.

پیوندی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مسجد گوهرشاد گفت: رضا شاه نتوانست بحث حجاب را کمرنگ کند پس تدابیری کرد که در جایی زنان را برهنه کند که حساسیت بیشتری باشد. استاد مطهری می گوید: حجاب باعث رشد زن است و در میان زنان عاطفه ای به وجود می آورد که موجب استحکام نظام خانواده می شود.

وی تصریح کرد: در اثر بی عفتی بعضی ها در جامعه امروز مشکلات روانی و خانوادگی به وجود می آورند که باعث تزلزل در جامعه می شود.ازنظر استاد مطهری آزادی، یعنی آزادی معنوی نه آزادی ای که در جامعه امروز می بینیم.برهنگی در جامعه نشانه پیشرفت نیست نشانه عقب افتادگی غربی است که به جان خانواده ها افتاده است.

فاطمه پیوندی  با اشاره به تفکر غربی که در جامعه گسترش یافته اظهار داشت: باید بدانیم عشق های خیابانی امروزی پایبندی ندارد و چیزی جز هوس های گذرا و موقت نیست. در اسلام یک حجاب ظاهری داریم که باید ظاهر را حفظ کنیم، حدود شرعی را رعایت کنیم. حرکات و سکنات ما باید حجاب داشته باشد.

وی با بیان حجاب دیگر ما حجاب در گفتار و سخن است؛ گفت: قرآن می گوید: به خوبی و شایستگی سخن بگوییم نه طوری که موجب لغزش در مردان شود. آمریکا برای ما اتاق فکر گذاشته است و برای حجاب و عفاف زنان ایرانی تصمیم می گیرد. هدف آن ها چیز غیر از دلسوزی برای ما است.

پیوندی در پایان گفت: حجاب چون باعث حفظ انسان است و پوشش باعث عفت، پس باعث رویش انسانیت است. کسی که خود را در معرض دیگران قرار می دهد مریض است. باید به بدحجاب ها تذکر داد. حجاب کلام خداست باید همه قبول کنند و به وظیفه خود عمل نمایند و حجاب و عفاف را رعایت کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها