عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی : آیت الله جعفری مانند پدری بودند که سایه رفتار و عملکرد وحدت آفرینشان بر سر همه جناح‌ها و گروه‌های سیاسی استان قرار داشت
کد خبر: ۸۸۸۹۶۱۰
|
۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج درکرمان؛احمد علی مقدم در واکنش به استعفای زعیم عالی قدر آیت الله جعفری از سمت نماینده‌گی مقام معظم رهبری در استان کرمان اظهار داشت: آیت الله جعفری که بیش از سی و پنج سال زعامت کرسی جمعه و جماعت استان کرمان را عهده‌دار بودند، همواره با تدبیر و عقلانیت عمل کردند.
 وی ادامه داد: طی همه این سالها در این جایگاه به‌خوبی حق نماینده‌گی رهبر کبیر انقلاب و پس از آن مقام معظم رهبری را به‌جای آوردند و مردم قدر شناس کرمان قدر خدمتگزاران خود را به‌خوبی پاس می‌دارند.
 عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه آیت الله جعفری مانند پدری بودند که سایه رفتار و عملکرد وحدت آفرینشان بر سر همه جناح‌ها و گروه‌های سیاسی استان قرار داشت، تصریح کرد: ایشان از معدود ائمه جمعه کشور بودند که مشی معتدل داشته و منصوب امام خمینی (ره) بودند و تمام سعی خود را به‌کار بردند که اختلاف سلیقه‌ها موجب تفرقه در بین نیرو‌های انقلاب نشود.
 مقدم حضرت آیت الله جعفری را بسیار خوش بیان و با انبوهی از معلومات دانستند و خاطر نشان کرد: شنیدن خبر استعفای ایشان ما را متأثر کرد، مردم کرمان خاطرات مبارزات ایشان را قبل از پیروزی انقلاب از خاطر نمی‌برند.
این کارشناس سیاسی تصریح کرد:  ایشان علاوه بر برخورداری از تیزبینی و بصیرت در مسائل سیاسی همواره چهره ای مردمی بودند که از محور وحدت بودن ایشان برای ایجاد آرامش فضای سیاسی استان بهره‌ها برده‌ایم.
مقدم علت استعفای ایشان را کبر سن و مشکلات جسمی عنوان کرد و گفت: مردم قدردان کرمان هیچ‌گاه خاطرت مبارزات این مجاهد نستوه را طی دوران جنگ و انقلاب از خاطر نمی‌برند.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان با اشاره به خدمات ارزنده ایشان که در گوشه گوشه استان به‌جای باقی مانده است، خاطر نشان کرد: این اثرات مفید در استان را باقیات و صالحات برای وجود پر خیر و برکت ایشان می‌دانیم.
 دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان خاطره نقش پر رنگ ایشان را در  واقعه 24 مهر و آتش سوزی مسجد جامع کرمان را قبل از انقلاب از خاطره مردم  استان کرمان فراموش نشدنی دانست و ادامه داد: شجاعت و سخنرانی تاثیر گذار ایشان در آن واقعه مثال زدنی است.

مقدم با اشاره به شناخت طولانی مدت از ایشان عنوان کرد: بنده بیش از 40 سال است که با شخصیت آیت الله جعفری از نزدیک آشنایی داشته و تقوای در خلوت ایشان مثال زدنی است و به همین دلیل ارادت خاصی خدمتشان دارم.

  عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به مواضع قاطع و دشمن ستیز ایشان در قبال فتنه و فتنه گران گفت: اتخاذ سیاست‌های شفاف در زمینه فتنه سال 88 موجب شد مهر آزاد مردی بر پیشانیشان برای همیشه حک شود.

مقدم خبر استعفای آیت الله سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان کرمان را موجب تألم عنوان کرد و گفت: بی شک همه مردم استان، به ویژه قشر فرهیخته، رزمندگان، خانواده ایثارگران و دلسوزان انقلاب با بنده هم عقیده اند که شخصیتی نمی‌تواند جایگاه و خلاء ایشان را پر کند اما به‌هر حال با احترام به خواست شخصیشان مبنی بر درک شرایط جسمانی وکهولت سن برای ایشان از درگاه حق تعالی عمر پربرکت، همراه با عزت و طولانی آرزو می‌کنیم.
 دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان با تکذیب اخبار منتشر شده در فضای رسانه ای مبنی بر  فشار‌های سیاسی به ایشان برای استعفا گفت: این استعفا هیچ ارتباطی با گروه و یا جناح‌های سیاسی استان ندارد و صرفاً تصمیمی شخصی است که حتی ایشان از ماه‌های گذشته بارها به موضوع کهولت سن و ناتوانی جسمی خود در مقاطع گوناگون اشاره کرده بودند.

این فعال سیاسی در پایان گفت: از همه مردم و گروه‌های سیاسی استان انتظار می‌رود از هر موضوعی برای تخریب گروه‌های مقابل استفاده سیاسی نکنند زیرا بدین شکل به وحدت جامعه خدشه وارد شده و این بر خلاف خواست آیت الله جعفری است که خود یکی از ارکان وحدت استان بوده اند
ارسال نظرات