برش استانی در بخش آی تی و آی سی تی از برنامه های ملی باید پررنگ دیده شده و سهم این بخش در اشتغال استان باید تقویت شود.
کد خبر: ۸۸۸۹۵۸۵
|
۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: چهار نیروگاه بزرگ استان در لیست پروژه های اقتصاد مقاومتی قرار نگرفته که باید در این مجموعه قرار گیرد و به طور مستمر پیگیری شود.

اسداله درویش امیری افزود:چهار نیروگاه استان زنجان ازجمله پروژه های مهم و با اولویت استان محسوب می شوند.

وی در ادامه اظهار داشت: برای مدیریت استان پذیرفته شده نیست که پروژه های احداث چهار نیروگاه استان زنجان در لیست پروژه های اقتصاد مقاومتی استان قرار نداشته باشد.

استاندار زنجان تصریح کرد: ظرفیت تولید برق این چهار نیروگاه 3 هزار مگاوات بوده که در مقابل ظرفیت پایین پروژه های تعریف شده شرکت برق منطقه ای، بسیار قابل توجه است و باید در بین پروژه های اقتصاد مقاومتی قرار گرفته و مورد حمایت ویژه قرار گیرد.

اسداله درویش امیری با اشاره به اینکه پروژه های اقتصاد مقاومتی مورد حمایت دولت قرار دارند،افزود: پروژه های مشمول اقتصاد مقاومتی به منظور تامین منابع مالی مختلف مورد حمایت ویژه و فوق العاده قرار دارند و این چهار نیروگاه در استان توسط بخش خصوصی ساخته خواهند شد و باید مورد حمایت باشند.

وی اظهار داشت: به دلیل عدم پاسخگویی دستگاه های مرکزی جهت پیگیری پروژه های اقتصاد مقاومتی دستگاه های استانی، مدیران دستگاه ها در کوتاه ترین زمان باید نسبت به اخذ نظر دستگاه مرکزی خود اقدام کرده و کارهای اجرایی خود را تسریع بخشند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه دولت برای ایجاد 90 هزار شغل در بخش آی تی و آی سی تی در کشور طی سال جاری برنامه دارد، تصریح کرد: برش استانی در بخش آی تی و آی سی تی از برنامه های ملی باید پررنگ دیده شده و سهم این بخش در اشتغال استان باید تقویت شود.

اسداله درویش امیری با اشاره به اینکه باید رصد و پیگیری های جدی پروژه های اقتصاد مقاومتی استان به صورت مستمر و مداوم صورت گیرد، گفت: مدیران باید پیگیری لازم را در خصوص اجرای پروژه ها داشته باشند و گزارش های لازم در خصوص وضعیت آن ها به طور مستمر ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه دو دستگاه اقتصاد و دارایی و امور مالیاتی باید برنامه های کمی و عملیاتی خود را طی جلسات آتی ارائه کنند، اظهار داشت: پروژه های اقتصاد مقاومتی دو شهرستان طارم و ایجرود طی جلسه ای با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه باید بررسی مجدد و مصوب شود.

ارسال نظرات