خبرهای داغ:
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات همدان گفت: امسال در مراسم اربعین حسینی مسئولیت پذیرایی و اسکان روزانه30 هزار نفر در کربلا، 20 هزار نفر در استان و 5 هزار نفر در مرز خسروی بر عهده استان همدان گذاشته شده است.
کد خبر: ۸۸۸۹۵۱۶
|
۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴
همدان در اربعین حسینی امسال عهده‌دار پذیرایی و اسکان روزانه30 هزار نفر در کربلا
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدعلی بادامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ستاد عتبات عالیات یک نهاد کاملا مردمی است که پس از سقوط رژیم بعث در عراق در سال 82 به منظور بازسازی حرمین شریفین راه‌اندازی شد.

وی افزود: در زمان حکومت صدام حسین بر عراق حرم‌های ائمه اطهار از وضعیت نامناسبی برخوردار نبودند به همین دلیل در سال 82 کشور ایران تصمیم گرفت فعالیت خود را در چهار شهر شیعه نشین کربلا، نجف، سامرا و کاظمین آغاز کند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات همدان بیان کرد: تمام هزینه‌های بازسازی، ساخت و نوسازی عتبات عالیات توسط هدایا و نذورات مردمی تامین شده و ریالی از اعتبارات دولتی صرف این امر نمی‌شود.

وی با تاکید براینکه ما برای انجام رسالت خود در عراق با مشکلاتی مانند فعالیت داعش، گروه‌های وهابی و غیره رو‌به‌رو هستیم تصریح کرد: در حال حاضر مجموعه مردم نهاد ستاد بازسازی عتبات عالیات در 31 استان کشور 31 دفتر داشته و از این طریق نذورات وهدایای مردمی را جمع آوری می‌کند.

بادامی عنوان کرد: تبیین موضوع رسالت جمهوری اسلامی در بازسازی حرمین شریفین، توسعه حرم‌های مطهر باتوجه به وضعیت و مشکلات عراق و عدم توانایی آنها برای انجام چنین کاری از جمله مهمترین اهداف در مجموعه است.

وی ابراز کرد: با فعالیت تقریبا 10 ساله ستاد بازسازی عتبات عالیات در کشور عراق ما از مرحله بازسازی و آماده‌سازی حرم‌های مطهر عبور کرده و در مرحله توسعه آنها قرار داریم و تا کنون توانسته‌ایم حرم حضرت امیر(ع) را از 110 متر در 110 متر به 220 هزار متربع افزایش دهیم.

رئیس ستاد باسازی عتبات عالیات همدان با تاکید براینکه استان همدان در بازسازی حرم‌های کاظمین نقش اساسی داشته است گفت: در حال حاضر یک صحن ساخته شده و صحن‌های رضوی و صاحب الزمان(عج) در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه بیش از 80 درصد پروژه بازسازی و توسعه حرم‌های مطهر به دست ایرانیان انجام می‌شود اظهار داشت: استان همدان در طول فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات هزار و 700 نیروی مهارتی را به صورت افتخاری برای انجام کارها عتبات عالیات اعزام کرده که از این تعداد 200 نفر در سال 95 و مابقی در سال‌های قبل از 95 اعزام شده‌اند.

بادامی عنوان کرد: در حال حاضر 55 نفر نیروی ماهر و مهارتی به صورت کاملا افتخاری و به مدت 30 روز در کشور عراق در یک و یا دوشیفت کاری مشغول فعالیت هستند تا پروژه‌هایی مانند صحن حضرت زهرا(س) در زمان تعیین شده به بهره‌برداری برسد.

وی تاکید کرد: مردم همدان در 5 سال گذشته 5 میلیارد و 500 میلیون تومان به ستاد بازسازی عتبات و عالیات در قالب نذورات و هدایا کمک کرده‌اند که ازاین مقدار 15 کیلوگرم آن طلا است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات همدان ابراز کرد: سال گذشته مردم همدان یک میلیارد و 300 میلیون تومان در قالب نذورات و هدایا به این نهاد کمک کردند که تمام آنها در اختیار ستاد بازسازی عتبات عالیات کل کشور قرار گرفت.

وی تصریح کرد: 5 میلیارد و 500 میلیون تومان نذورات و هدایای مردم همدان که در طول 5 سال گذشته جمع آوری شده برای بازسازی و توسعه حرم‌های مطهر کاظمین و سامرا، ساخت صحن عقیله بنی هاشم، صحنه حضرت زهرا و کربلای معلی هزینه شده است.

بادامی افزود: در حال حاضر ستاد بازسازی عتبات عالیات در همدن دارای سه معاونت جذب، مشارکت و امور فرهنگی بوده و دو کمیته بانوان و دانشگاهیان نیز در کنار این سه معاونت خدمات ارزنده‌ای را ارائه می‌دهند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات همدان درباره مراسم اربعین نیز بیان کرد: فعالیت اصلی ما که اسکان و تغذیه زائران حسینی را شامل می‌شود از 5 ماه صفر آغاز شده و تاپایان مراسم اربعین ادامه می‌یابد.

وی تصریح کرد: امسال در مراسم اربعین حسینی مسئولیت پذیرایی و اسکان روزانه30 هزار نفر در کربلا، 20 هزار نفر در استان و 5 هزار نفر در مرز خسروی بر عهده استان همدان گذاشته شده است.

بادامی عنوان کرد: در بخش فعالیت‌های مربوط به کشور عراق نیز استان همدان نخستین استانی است که توانسته موکب‌های خود را شناسنامه‌دار کرده و اسامی آنها را به ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور و دولت عراق اعلام کند.

وی توضیح داد: هم‌اینک استان همدان دارای 9 موکب شناسنامه‌دار به نام‌های زیارت عاشورا، علی بن الموسی الرضا(ع)، حضرت علی اکبر(ع)، شهدای منا، شهدای رزن، آیت الله شیخ محمد بهاری، سردار همدانی، حضرت زهرا(س) و حضرت الشهدا (ع) است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات همدان با تاکید براینکه درصورت ارتقا زیر ساخت‌ها در استان میزان آمادگی ستاد برای میزبانی از زائران افزایش می‌یابد، اظهار داشت: امسال شهروندان 19 استان برای خروج از مرز مهران و شهروندان 7 استان نیز برای خروج از مرز خسروی از استان همدان عبور می‌کنند بنابراین امسال وظیفه ما سنگین‌تر است.

وی با بیان اینکه امسال زائران همدانی برای شرکت در مراسم اربعین از مرز خسوری عبور می‌کنند تاکید کرد: در روزهای آینده سامانه سماح آماده ثبت نام از زائران شده و 6 کنسولگری نیز به صورت ثابت و فعال در صورت موافقت کشور عراق جهت صدور ویزا فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات