خبرهای داغ:
مدیر کل زندان‌های استان همدان با تاکید بر توجه ویژه به بحث نماز در زندان ها گفت: اولویت برنامه های فرهنگی و تربیتی در زندان ها توجه ویژه به بحث نماز است.
کد خبر: ۸۸۸۹۴۹۸
|
۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آئین اختتامیه دوره آموزشی آشنایی عملی با مراکز تامینی و تربیتی ویژه روسای فرهنگی و تربیتی زندان های کشور با حضور حجت الاسلام محسن ربانی معاون مدیرکل فرهنگی و تربیتی سازمان زندان های کشور، حسن محمد یاری مدیر کل زندان‌های استان همدان و مسئولان ستادی اداره کل و روسای ادارات فرهنگی و تربیتی زندان های کشور در همدان برگزار شد .

مدیر کل زندان‌های استان همدان در این مراسم ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع)، با اشاره به آیه 159 سوره آل عمران بیان داشت: خداوند در این آیه مبارکه به دو محور اساسی اخلاق نیکو و مشورت اشاره شده که از جمله آن اخلاق نیکوی پیامبر (ص) است که از معجزات آن حضرت بوده و یکی از علت های پیشرفت اسلام است.

حسن محمد یاری اظهار کرد: چنانکه گفته‌اند سه عامل باعث پیشرفت اسلام شد که ثروت حضرت خدیجه(س)، شمشیر حضرت علی(ع) و اخلاق نبی مکرم اسلام (ص) از جمله این عوامل بودند.

وی با بیان اینکه بحث مشورت در اسلام اهمیت خاصى دارد، گفت: این فکر به نظر بسیاری رسید که در آینده، پیامبر(ص) نباید با کسی مشورت کند، قرآن به این طرز فکر پاسخ می گوید و دستور می دهد بازهم مشورت کن هر چند مشورت درباره مسائلی سودمند نباشد زیرا منافع مشورت به مراتب بیشتر از زیان‌های آن است.

مدیر کل زندان‌های استان همدان ادامه داد: چنان كه نمونه بحث مشورت را در جنگ احد می توان مشاهده كرد و یكى از عوامل موفقیت پیامبر(ص) در پیشبرد اهداف اسلامى همین موضوع مشورت بود.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازدید انجام شده از زندان مرکزی و بازداشتگاه همدان، گفت: با وجود کمبود امکانات، محدودیت های اعتباری، کمبود نیرو و افزایش تراکم جمعیت کیفری زندانیان، اقدامات درخور توجهی در مقوله فرهنگ و تربیت در دو مکان یادشده صورت گرفته است.

محمدیاری یادآور شد: ماحصل این بازدیدها زمینه مساعدی برای تبادل نظر و انتقال تجربیات و نیز شناسایی نقاط قوت و ضعف در حوزه فرهنگی و تربیتی زندان ها را فراهم می‌کند که در نهایت گامی موثر در راستای اجرای دقیق و صحیح برنامه های فرهنگی و تربیتی در زندان های کشور است.

وی با تاکید بر توجه ویژه به بحث نماز در زندان های استان گفت: اولویت برنامه های فرهنگی و تربیتی در زندان ها توجه ویژه به بحث نماز است .

مدیرکل زندان‌های استان همدان با تأکید بر اینکه به مقوله نماز باید توجه بیشتری شود، افزود: محور کارها در بعد فرهنگی و تربیتی باید موضوع نماز باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات