خبرهای داغ:
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: نوع رفتار اردوغان زمینه‌ساز کودتای دیگری در جامعه ترکیه خواهد شد و ما از این موضوع به شدت نگران هستیم.
کد خبر: ۸۸۸۹۴۹۷
|
۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از دفتر ارتباطات مردم نماینده مردم ملکان در مجلس، سلمان خدادادی اظهار داشت: کودتای نافرجام سال گذشته ترکیه از نگاه تهران اقدامی محکوم بوده اما مسئله اینجاست که نوع رفتار اردوغان منجر به شکل‌گیری نارضایتی‌هایی در این کشور شده است که بستر کودتا را فراهم کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه با گذشت یک سال از شکست کودتاچیان ترکیه ، آنکارا همچنان با مشکلات کشند‌ه‌ای دست به گریبان است.

خدادادی تصریح کرد: روند برخورد قهرآمیز اردوغان با منتقدان و مخالفان موجب شکل‌گیری گسل در جامعه ترکیه و ایجاد راه نفوذ دشمنان به مناقشات این کشور می‌شود.

وی اضافه کرد: راهپیمایی اعتراضی عدالت علیه رویکرد اردوغان نشان داد که جامعه ترکیه اگر چه از کودتاچیان حمایت نمی‌کنند اما دلخوشی هم از رئیس جمهوری ترکیه ندارند.

خدادادی تاکید کرد: نوع رفتار اردوغان زمینه‌ساز کودتای دیگری در جامعه ترکیه خواهد شد و ما از این موضوع به شدت نگران هستیم.

این نماینده مجلس دهم گفت: سیاست‌های دوگانه اردوغان در جنگ سوریه و موضوعات منطقه‌ای منجر به شکل‌گیری نوعی بی‌اعتمادی به رفتارهای رئیس جمهوری ترکیه شده است.

وی خاطرنشان کرد: اردوغان در مورد عراق و سوریه مرتکب اشتباهات فاحشی شده که منجر به شکل‌گیری ناامنی‌های کشنده‌ای در خاورمیانه شده است.

خدادادی گفت: معضل بزرگ امروز اردوغان و حزب «آک پارتی» این است که آنها دیگر مانند گذشته از مشروعیت مردمی برخوردار نیستند.

وی با بیان اینکه ایران همواره به ترکیه به چشم یک رفیق و نه یک رقیب نگاه کرده است، افزود: اردوغان در برخورد دوگانه با ایران تنها به فکر تأمین منافع مالی و اقتصادی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: ترکیه در ماجرای قطر هم تنها به تحقق منافع اقتصادی خود فکر می‌کند و تلاشی در جهت کاهش تنش‌ها انجام نداده است.

ارسال نظرات