مسئول بسیج کارگری با بیان اینکه کارگران در خط مقدم جبهه اقتصاد قرار دارند گفت: با این وجود کمتر از هر قشر به آن‌ها پرداخته شده است.
کد خبر: ۸۸۸۹۴۰۵
|
۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول بسیج کارگری در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه کارگران در خط اول جبهه اقتصاد قرار دارند بیان داشت: چرخ اقتصاد هر کشور توسط کارگران آن کشور می‌چرخد لذا برای دست یابی به اقتصاد مقاومتی و رسیدن به اهداف مد نظر رهبری کارگران نقش اساسی و تعیین کننده ای را در این عرصه به خصوص در وضعیت فعلی برعهده دارند.

سرهنگ پاسدار علی مردانی با اشاره به ارزش و احترامی که پیامبر اکرام صل الله علیه و آله برای کارگران قائل بودند، تصریح کرد: با توجه به اینکه کارگران از قشر کم درآمد جامعه هستند لازم است مسئولین امر تمام تلاش و کوشش خود را در جهت تا این قشر در مرحله نخست مشغول به کار شوند و در مرحله بعد حرمت آن‌ها حفظ و حق و حقوق آن‌ها پرداخت گردد.

وی با تاکید بر اینکه مسئولین در هر حال باید مراقب حق و حقوق کارگران باشند، افزود: تا کنون به خوبی به حقوق کارگران آن‌گونه که باید پرداخته شود پرداخته نشده و هر اتفاقی که در صنعت، تولید، اشتغال و ... پیش آید نخستین تیر به کارگران اصابت می‌کند و این قشر خسارت می‌بینند.

این مسئول عنوان داشت: در هر کارخانه ای که مشکل نقدینگی بوجود می‌آید متاسفانه مسئولین کارخانه اولین کاری که انجام می‌دهد حقوق کارگران را کاهش می‎دهند یا آنان را اخراج می‌کند که این سیاست نادرستی است.

مسئول بسیج کارگری اظهار کرد: در چهارمحال و بختیاری به دلیل کم برخورداری و صنعتی نبودن استان در چندین سال اخیر به دلیل رکودی که وجود داشته متاسفانه وضعیت کار و کارگر خوشایند نیست و تعداد زیادی بیکار هستند اما باید گفت که این وضعیت ناامید کننده نیست و همت بیشتر مسئولین را می‌طلبد.

ارسال نظرات