سد مهدی موسوی نژاد گفت: افزایش نقدینگی و تزریق نقدینگی در بازار کشور مان شاهد رونق اقتصادی در حوزه اقتصاد نیستیم؛ هدفگذاری نقدینگی باید در مسیر خاص و از طریق سیاست های محرمانه اقتصادی قرار نگیرد.
کد خبر: ۸۸۸۹۳۳۳
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۸

سید مهدی موسوی نژاد نماینده سابق مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: علی رغم اینکه نقدینگی به شکل بی‌رویه افزایش پیدا کرده ولی بانک مرکزی  نتوانسته نقدینگی را مدیریت کند .

وی با بیان اینکه متاسفانه علی رغم افزایش نقدینگی و تزریق نقدینگی در بازار کشور مان شاهد رونق اقتصادی در حوزه اقتصاد نیستیم افزود: افزایش نقدینگی به دلیل نبود برنامه هدفمند است، هدفگذاری نقدینگی باید در مسیر خاص و از طریق سیاست های محرمانه اقتصادی قرار نگیرد.

وی در ادامه بیان داشت: جای تاسف دارد که دولت از شفافیت لازم در حوزه اقتصادی برخوردار نیست از اینرو در جلسات غیر علنی نباید مسائل مهم اقتصادی مطرح شود؛  نقدینگی تزریق شده در مسیر توسعه اقتصادی قرار نگرفته و افزایش نقدینگی در شرایطی که خرجکرد مشخصی ندارد در ساختار اقتصادی کشورمان نقشی منفی به جای خواهد گذاشت.

موسوی نژاد خاطر نشان کرد: برای اینکه بتوانیم رونق اقتصادی  داشته باشیم نیاز به برنامه های مصوب و مدون اقتصادی است که در شرایط کنونی چنین برنامه هایی وجود ندارد.

نماینده سابق مجلس در ادامه گفت: توسعه نقدینگی باید در مسیر توسعه اقتصادی قرار بگیرد لذا هدفمندی نقدینگی یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار بر رشد اقتصادی، داشتن برنامه منظم از طریق ایجاد فرصت های سرمایه گذاری برای تولیدکنندگان را فراهم می سازد.

وی گفت: نقدینگی باید در جهت براورده ساختن نیازها و مشکلات اقتصادی، اعم از افزایش تولید، درآمد، اشتغال، رفاه جامعه و  جزو مهم ترین هدف های توسعه هر کشور باشد. هدایت نقدینگی ابزار مناسبی برای تشویق رشد اقتصادی بخصوص در مراحل اولیه توسعه به شمار می رود.

ارسال نظرات