خبرهای داغ:
رئیس ستاد مناسب سازی شهرستان سمنان

اجرای طرح شهید رجایی در خصوص شاخصه مناسب سازی در سطح ادارات شهرستان سمنان

دانایی از اجرای طرح شهید رجایی در خصوص شاخصه مناسب سازی در سطح ادارات شهرستان سمنان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۸۹۲۹۰
|
۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، نشست ستاد مناسب سازی شهرستان سمنان با حضور سید عباس دانایی فرمانداری و رئیس ستاد مناسب سازی شهرستان به همراه اعضا و مدیران دستگاههای متولی در محل فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه سید عباس دانایی فرماندار و رئیس ستاد مناسب سازی شهرستان ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) ضمن مطلوب ارزیابی نمودن  فعالیت ها و اقدامات پیگیرانه ادارات متولی  در امر مناسب سازی برنهادینه کردن  فرهنگ مناسب سازی در جامعه تاکید نمود و افزود معلولین بخشی از جامعه ما را تشکیل می دهند که از سوی مسئولان و همه افراد جامعه باید مورد حمایت قرار گرفته و فرهنگ ایجاد فضای مناسب برای تردد معلولین در جامعه نهادینه شود.

وی نتیجه  و ماحصل مناسب سازی معابر و اماکن عمومی تنها برای اقشار  معلولین و جانبازان ندانست  بلکه آحاد جامعه را  بهرمند  از آن دانست و  افزود با توجه به حرکت جامعه به سمت سالمندی فعالیت این امر بیشتر احساس می شود.

دانایی ضمن تاکید بر فرهنگ سازی و آموزش از طریق صدا و سیما ،اصحاب رسانه و... ، بر لزوم  تولید و پخش برنامه های تبلیغی برای ارتقای آگاهی عمومی در زمینه مناسب سازی اماکن عمومی و رعایت قوانین و مقررات از سوی آحاد جامعه  برای افراد معلول تاکید نمود.

فرماندار و رئیس ستاد مناسب سازی شهرستان سمنان از اجرای طرح شهید رجایی در خصوص شاخصه مناسب سازی در سطح ادارات شهرستان خبر داد و افزود ادارات پس از تکمیل فرم اولیه مورد بازرسی و بازدید  قرار خواهند گرفت .

وی اهتمام جدی مسئولان کلیه سازمانها و نهادها بویژه دستگاه‌های ذی‌ربط نسبت به برنامه‌ریزی و انجام فعالیت‌های لازم در جهت مناسب‌سازی را ضروری توصیف نموده و اجرای پروژه‌های مناسب‌سازی اماکن و معابر و رفع موانع تردد معلولان، جانبازان و سالمندان را همگام با مناسب‌سازی خدمات و امکانات مورد بهره‌برداری  در سطح شهرستان تاکید نمودند.

در ادامه ارائه گزارش عملکرد از سوی اعضا ستاد ، و فعالیت‌های معمول و جاری و برنامه‌های سازمان بهزیستی در زمینه مناسب‌سازی برای افراد معلول و ناتوان جسمی- حرکتی و همچنین گزارش اقدامات سازمان صدا و سیما درخصوص آموزش و اطلاع‌رسانی و گسترش آگاهی‌های عمومی نسبت به امر خطیر مناسب‌سازی اماکن، معابر، خدمات و امکانات مورد استفاده و بهره‌برداری جامعه هدف از جمله موضوعات مطروحه در این نشست بود

در پایان مقرر شد مدیران ادارات به همراه دستگاههای متولی نسبت به رعایت استانداردسازی در مبلمان شهری، اماکن و ادارات  اقدام نمایند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها