مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ44 قمر بنی هاشم علیه السلام گفت: اثرات منفی بی حجابی در جامعه باعث از هم پاشیدگی خانواده ها می شود.
کد خبر: ۸۸۸۹۲۸۲
|
۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام سیدولی اله موسوی در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: یکی از معضلات اجتماعی امروز کشور ما متاسفانه بحث بی حجابی و یا بد حجابی بعضی از افراد جامعه است، که هم شامل مردان و هم شامل زنان جامعه می شود.

وی، افزود: و این در حالی است که عده ای فکر می کنند بی حجابی و حجاب مختص به زنان است؛ اما آیه قرآن حجاب را به هر دو قشر نسبت داده و در سوره نور می فرماید: به زنان مومن بگو چشم های خود را از نگاه هوس آلود فرو گیرند و لذا بعض از مردان هم با برخی خود نمایی ها و پوشیدن لباس های تنگ و خود را به شکل زنان د رآوردن و... بد حجاب محسوب می شوند و لذا طبق همین آیه قرآن که مردان را از نگاه هوس آلود منع میکند هم زنان و هم مردان می بایست حجاب را رعایت کنند.

موسوی ادامه داد: اثرات منفی بی حجابی در جامعه موجب شده تا فساد و بی بند و باری در بین بعضی افراد رواج پیدا کند و باعث از هم پاشیدگی خانواده ها شده است که تعداد زیادی از آمار طلاق در جامعه به همین خاطر می باشد و آمار زیادی از قتل ها نشات گرفته از همین مفاسد بی حجابی است.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی گفت: حجاب و عفاف یک امر فطری است که در طول تاریخ بشر از خلقت حضرت آدم و حوا وجود داشته و در اسلام هم مورد تاکید قرار گرزفته است.

وی افزود: در روایات پیامبر اسلام و اهل بیت علیهم السلام تاکید فراوانی روی حجاب و عفاف شده است و در تاریخ جنگ های اسلامی در بعضی از آنها رواج فساد اخلاقی در بین مسلمانان موجب شکست آنها شده و کشورهای اسلامی بودند که بواسطه رواج بی حجابی دست از آرمان های اسلامی و دینی خود برداشتند و ذلیلانه تسلیم حکومت های استکباری شدند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام، در ادامه به توصیه شهیدان اشاره کرد و گفت: مهمترین درخواست شهدای ما در در وصیت نامه های خود از همسران، خواهران و مادران خود حفظ حجاب اسلامی و رعایت عفت بوده و هست.

موسوی ادامه داد: زنان باتقوا و با ایمان باید به گونه ای عمل کنند که رضایت خداوند و اهل بیت و شهدا را به همراه داشته باشند و در طریقه لباس پوشیدن و آرایش کردن، سخن گفتن و راه رفتن باید جانب احتیاط را رعایت کنند تا مبادا مردان شیطان صفت از بی حجابی آنها سوء استفاده کنند.

وی، گفت: آیات قرآن به این موارد اشاره کرده چنانچه در آیه 31سوره نور به نحوه راه رفتن و ظاهر شدن زینت ها اشاره کر ده و در آیه 33 سوره احزاب به ظاهر شدن با آرایش نامناسب اشاره کرده است و با تاکیداتی که قرآن و روایات بر حجاب زنان دارند اگر زناتن جامعه اصلاح شدند آن جامعه سعادتمند خواهد شد ان شاءالله.

ارسال نظرات