تیپ 44 قمربنی هاشم(ع)؛

اختتامیه مسابقات فوتسال جام شهدای مدافع حرم

مسابقات فوتسال جام شهدای مدافع حرم با برتری تیم فوتسال معاونت نیروی انسانی تیپ 44 قمربنی هاشم (علیه السلام) به پایان رسید.
کد خبر: ۸۸۸۹۲۵۸
|
۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مراسم اختتامیه مسابقات فوتسال جام شهدای مدافع حرم ، همزمان با گرامیداشت آئین و فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در سالن تربیت بدنی تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام با ضرب مرشد و حرکات باستانی ورزشکاران گروه زورخانه ای امیرالمومنین علی (علیه السلام) شهرفرخشهر جلوه و نمادی خاص برگزار شد.

جانشین فرماندهی تیپ 44 قمربنی هاشم (علیه السلام) در این مراسم ضمن برشمردن اوصافی چند از دریای بیکران صفات پسندیده و نیکوی امیرالمومنین حضرت علی(علیه السلام)، مرام و مسلک پهلوانی را نشأت گرفته از سیره و رفتار ائمه معصومین (علیهم السلام) دانست و با اشاره به حدیثی گرانقدراز امیرمومنان که می فرماید «اشجع الناس من غلب هوا»، پهلوان و فرد قدرتمند واقعی را کسی دانست، که در سخت ترین شرایط و یا در اوج قدرت و مکنت بتواند بر هوای نفسانی خود غلبه پیدا کند.

سرهنگ پاسدارعلی افضلی در ادامه، غلبه برهوای نفسانی را غلبه برتمایلات و خواسته هایی عنوان نمود که در مسیر صحیح و الهی نباشد و گفت: خواسته هایی چون قهرمان شدن، تقویت بنیه رزمی و آمادگی جسمانی و بکارگیری این آمادگی در راه و اهداف انقلاب اسلامی پسندیده و ارزشمند است.

وی افزود: مدافعین حرم در زمان حاضر بهترین الگو و نمونه ای هستند که می توان دراین زمینه مثال زد. زندگی و مرام و شخصیت آنها مملو از این مرام پهلوانی است.

افضلی در ادامه خاطر نشان ساخت: برگزاری مسابقات ورزشی و ارتقای آمادگی جسمانی برای نیروهای نظامی و یگان های رزم جزء اولویت های اصلی و ماموریتهایی هستند که در هیچ شرایطی نبایستی موجب غفلت و فراموشی شود .

وی هدف اصلی این مسابقات را نیز ایجاد روحیه نشاط و تعالی و افزایش آمادگی و توان رزمی عنوان کرد و از اینکه این مسابقات با حضور کارکنان رسمی و وظیفه و بصورت تلفیقی برگزار گردید ابراز خرسندی و خوشنودی نمود و بیان داشت: ایجاد حس برابری و برادری در این مسابقات بهترین ثمره و نتیجه ای بود که می شد از این مسابقات برداشت نمود.

جانشین فرماندهی تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام در پایان لازمه ورود به مسیر صحیح زندگی را توسل و تمسک و کسب دوبال عنوان نمود و آن دوبال را کسب مهارت و سواد مسائل اعتقادی و عمل به آن و کسب مهارت در فنون و تاکتیک های رزمی و آمادگی جسمانی دانست.

لازم به ذکر است این مسابقات با استعداد 6 تیم 10نفره بصورت دوره ای برگزار که تیم معاونت نیروی انسانی و تیم گردان قرارگاه موفق به کسب رتبه های اول و دوم و برادر حمزه رازی پور به عنوان برترین بازیکن اخلاق و سرباز وظیفه مهران کیانی به عنوان تکنیکی ترین بازیکن در این مسابقات معرفی شدند، که با هدیه و لوح سپاس مورد تشویق قرار گرفتند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار