رئیس سازمان غذا و دارو گفت: پزشکان حق ندارند دارویی را که در فهرست رسمی کشور وجود ندارد تجویز کنند که این موضوع باعث می‌شود بخشی از تقاضای موجود که علی رغم توان پرداخت دولت ممکن است از مسیر قاچاق تهیه شود از این طریق رفع شود.
کد خبر: ۸۸۸۹۱۸۵
|
۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به تصویب ممنوعیت تجویز داروهای خارج از فهرست در قانون در برنامه ششم اظهار کرد: پزشکان حق ندارند دارویی را که در فهرست رسمی کشور وجود ندارد تجویز کنند که این موضوع باعث می‌شود بخشی از تقاضای موجود که علی رغم توان پرداخت دولت ممکن است از مسیر قاچاق تهیه شود از این طریق رفع شود.

 

رئیس سازمان غذا و دارو بیان کرد: یکی از قوانین تصویب شده در برنامه ششم این است که حمایت از بیماران باید صرفا بر مبنای داروهای غیرتجاری و ژنریک باشد که تا قبل از این ابلاغیه مبنای حمایت سازمان‌های بیمه گر ژنریک و قیمت پایه بود حتی اگر داروی غیر ژنریک در بازار بود حمایت بیمه‌ای نداشت.

 

دیناروند افزود: استثنایی که وجود داشت برای بیماران خاص هموفیلی، پیوندی، تالاسمی و ام اس بود که داروهای برند نیز مورد حمایت بیمه قرار می‌گرفت اما در حال حاضر و بر اساس قانون ششم توسعه این موضوع حذف شده و حمایت از این موارد نیز به قیمت پایه متمرکز می‌شود.

 

وی تأکید کرد: این موضوع ممکن است چالش برانگیز باشد چرا که بیمارانی همچون بیمار تالاسمی و کلیوی که سال‌ها بر اساس داروی خاصی درمان می‌کردند از این پس دولت دیگر نمی‌تواند هزینه آن حمایت کند و دیگر تحت حمایت نیستند.

ارسال نظرات