خبرهای داغ:
مدیر حوزه علمیه بانوان ارومیه:

حجاب مسئله سیاسی نیست/ تحکیم فرهنگ حجاب و عفاف از اولویت های اصلی آموزش و پرورش باشد

مدیر حوزه علمیه بانوان الزهرا(س) ارومیه گفت : حجاب مسئله سیاسی نیست و دستگاه های اجرایی و بخصوص آموزش و پرورش تحکیم فرهنگ حجاب و عفاف را جز اولویت ها و برنامه های اصلی خود قرار دهند.
کد خبر: ۸۸۸۹۱۷۸
|
۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، راضیه پور حیدر با اشاره به عوامل کم رنگ نمودن حجاب در بین زنان ایرانی گفت :با توجه به اینکه عوامل بیرونی و درونی همچون امضای مخفیانه سند ۲۰۳۰ ارزش های اسلامی را به انزوا می برند از این رو باید در کنار استقلال و آزادی، مبانی اسلامی بودن را نیز حفظ کنیم چراکه مبنای انقلاب ما اسلام است .

وی افزود: فرهنگ ایرانی برگرفته از فرهنگ قرآنی است و باید از طریق آموزش در مراکز آموزش و پرورش فرزندانمان را بیشتر با تهاجمات فرهنگ غرب و خطرات آن آگاه سازیم.

پور حیدر با اشاره به امضا و اجرای مخفیانه سند ۲۰۳۰ این امر را بسیار ناپسند تلقی نمود و تاکید کرد : مسئولان کشور باید به جای انجام این عمل ناشایست گوش به فرمان رهبرمعظم انقلاب در خصوص تحول آموزش و پرورش بوده و در راستای اسلامی بودن جامعه تلاش کنند.

مدیر حوزه علمیه بانوان الزهرا(س) ارومیه با تاکید برنظارت های بیشتر در حوزه آموزش و پرورش افزود : نظارت ها و کنترل باید در این حوزه ها بیشتر باشد و البته به عوامل پشت پرده برای از بین بردن حجاب در جامعه از طریق این نهاد ها بیشتر توجه شود و در جهت خنثی نمودن آنها نظام آموزشی اصلاح، پیگیری ها دقیق و تصمیم گیری های به جا صورت پذیرد.

وی در خصوص تاثیر فضای مجازی بر مسئله حجاب و عفاف نیز افزود : فضای مجازی یک تیغ با ۲ لبه مثبت و منفی است که باید از جهت مثبت آن برای خنثی کردن فعالیت های منفی و نادرست استفاده کرد.

پور حیدر در خصوص رعایت قوانین حجاب و عفاف در دستگاه های اجرایی نیز اظهار داشت: باید در دستگاه های اجرای بازرسی های سالانه در خصوص حجاب و عفاف انجام شود و انجام این کار نیز طی یک هفته در طول سال نمیتواند نتیجه مطلوبی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: ناگفته نماند که علاوه بر حجاب خواهران در این دستگاه ها باید به عفاف برادران نیز توجه شایانی صورت گیرد و ضوابطی نیز در این خصوص وضع شود .

ارسال نظرات
آخرین اخبار