کاروان شهدای گمنام دوران دفاع مقدس پس از تشیع دریایی، لحظاتی پیش با استقبال با شکوه مردم ولایت مدار و شهیدپرور بندرعباس وارد اسکله شهید حقانی شدند.
کد خبر: ۸۸۸۹۱۵۳
|
۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛پیکرهای پاک و مطهر هشت شهید گمنام روز گذشته از طریق هوایی وارد جزیره قشم شدند و پس از تشیع و مراسم وداع، پیکر شش شهید از طریق شناور و تشیع دریایی وارد شهر ساحلی بندرعباس شدند و مورد استقبال گسترده و باشکوه مردم و مسئولان قرار گرفتند.

 

صبح امروز چهارشنبه 28 تیرماه مراسم تشییع دریایی پیکر شش شهید گمنام از اسکله شهید ذاکری قشم به سمت اسکله شهید حقانی برگزار شد و مراسم وداع با شهدا پس از نماز ظهر و عصر در امامزاده سید مظفر(ع) بندرعباس برگزار می‌شود.

 

پیکرهای پاک شهدای گمنام پس از برگزاری مراسم وداع در امامزاده سید مظفر(ع)، به شهرستان های بشاگرد در شرق و شهرستان حاجی آباد در شمال استان هرمزگان انتقال می یابند.

 

پیکر پاک و مطهر 2 تن دیگر از این شهدا نیز پس از تشیع در شهرستان حاجی آیاد، در شهر سرگز بخش احمدی تدفین خواهند شد.

 

پیکر ۲ شهید نیز عصر روز پنجشنبه«سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)» در شهر گوهران و پیکر 2 شهید دیگر در روز جمعه پس از حضور در نماز جمعه و تشییع در روستای درنگ مدو مرکز بخش گافر و پارامون آرام می گیرند.

 

ساعت 18 روز چهارشنبه پیکرهای دو تن از شهدا از مصلی امام علی(ع) قشم به سمت رمکان برگزار و سپس مراسم وداع در مسجد جامع اهل سنت این روستا برگزار خواهد شد.

 

ساعت 21 نیز مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق(ع) همراه با آیین وداع با شهدا در محل مهدیه شهدای گمنام جزیره قشم برگزار می گردد.

 

ساعت 18 روز پنجشنبه 29 تیر ماه نیز مراسم تشیع پیکر این دو شهید از مصلی امام علی(ع) به سمت شهرک امام حسن مجتبی(ع) نیروی دریایی سپاه برگزار و سپس پیکر این دو شهید در این شهرک به خاک سپرده می شود.

 

 این شهدا در عملیات خیبر، بدر، رمضان و والفجر ۸ به شهادت رسیدند که کوچک‌ترین شهدا ۱۵ ساله و بزرگ‌ترین ۳۰ ساله هستند.

منبع:خبرگزاری شبستان
ارسال نظرات