در نشست تخصصی نمانام های تولیدات ایرانی-اسلامی مطرح شد/6
جوادی گفت: بازار بورس، عدم نقدینگی، نبود زیرساخت های مناسب، تهیه مواد اولیه و توزیع و خیلی از مواردی که به آن پرداخته شد. تولید پوشاک اسلامی و در کل اصل موضوع عفاف و حجاب مانند اقتصاد ایران در بحران برده است.
کد خبر: ۸۸۸۹۱۴۵
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۱

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، سید مهدی جوادی نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب درباره توقعات تولیدکنندگان پوشاک اسلامی از بسیج اصناف گفت: اولین هدف از تشکیل انجمن محصولات حجاب اسلامی، تشکل سازی و سازمان دهی کردن فعالان و تولیدکنندگان پوشاک اسلامی بود چراکه احساس می شد این قشر از جامعه بی متولی است و نیاز به یک سازمان منظم برای رشد و پیشرفت خود دارد.

وی افزود: سازمان بسیج اصناف به اعتقاد بنده نقطه اشتراکش با انجمن، تشکل سازی و سازمان دهی کردن تولید کنندگان خواهد بود چراکه بسیج اقشار یکی از وظایف اصلی اش همین مورد است و تخصصی سازی هنر این مجموعه است.

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب درباره مشکلات اصلی تولیدکنندگان البسه اسلامی گفت:عدم بازار بورس، عدم نقدینگی، نبود زیرساخت های مناسب و کافی، تهیه مواد اولیه و توزیع و خیلی از مواردی که به آن پرداخته شد. تولید پوشاک اسلامی و به طور کلی اصل موضوع عفاف و حجاب مانند اقتصاد ایران دچار بحران کرده است و هر جایی که قدم زنید این مشکلات خود را نمایان می کنند.

جوادی گفت: مسوولین دولتی و حاکمیتی در خصوص بحران عفاف و حجاب در تمامی بخش ها آن کم کاری می کنند و تولیدکنندگان پوشاک اسلامی را که هم از لحاظ تولیدی در بخش اقتصادی و هم از لحاظ فرهنگی حمایتی از دوستان عزیز و دولت مردان محترم صورت نمی گیرد.

وی افزود: همان طور که گفته شد اولین هدف انجمن، تشکل سازی بود تا بتوان با استفاده از آن چه در حوزه های پایین دستی و چه در حوزه های بالادستی به عنوان اهرمی باشد تا کارهای خود را مطالبه کند. سازمان بسیج اصناف می تواند بخش صنفی انجمن را تقویت کند. از دیگر کارهایی که بسیج اصناف می تواند یاری دهند باشد می تواند شناسایی افرادی در حوزه عفاف و حجاب در استان های دیگر باشد و به عنوان بازوی استانی قرار گیرد و این پل ارتباطی باشد تا برای تولیدات بهتر استاندارد تر قدم بر داریم.

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب اظهار داشت: با توجه به بررسی های انجام شده، بسیج اصناف می تواند در حوزه های تخصصی مثل طراحی، الگو سازی و موارد دیگر یاری رسان باشد. مدتی است بسیج اصناف با حوزه های تخصصی مختلفی همکاری دارد که یکی از مشکلات انجمن هم همین تخصص گرایی و استاندارد شدن است. به طور کلی عرضه محصولات در کشور مثل خیلی از مسائل کشور دچار بحران زدگی است و می طلبد که عزم و اراده ملی پشت آن قرار گیرد تا بتوان قدمی برداشت. بسیج اصناف می تواند در بحث عرضه محصولات پوشاک اسلامی ورودی داشته باشد چراکه بیشتر فروش محصولات حجاب در نمایشگاه های موسمی به عید یا در نمایشگاه های قرآن است.

جوادی در خصوص عرضه محصولات در نمایشگاه قرآن عنوان کرد: نمایشگاه قرآن به دلیل تکرر زیاد در تعویض مدیران، فضا را غیر قابل پیش بینی کرده است. یعنی مدتی در یک بازه زمانی کوتاه یک مدیر نسبتا خوبی می آید و اوضاع برگزاری نمایشگاه عالی پیش می رود اما در بعضی مواقع هم مدیر ناکارآمدی افسار را بر دست می گیرد. با این روند تولید کننده دچار مشکل می شود و روی به وجود آوری نقدینگی این نمایشگاه ها حساب باز می کند.

وی گفت: بنابراین بسیج اصناف می تواند سکو های موقت برای عرضه محصولات ایجاد کند که همه استاندارد ها و جزئیات برگزاری آن خصوصا فضا سازی نمایشگاه رعایت کند. همه می دانند عرضه محصولات در ایران یک بحران است چراکه بسیج اصناف که هیچ بلکه در صدر سپاه پاسداران این مشکلات عنوان می شود، جلساتی با خروجی های مناسب نمی توان یافت بنابراین باید از بسیج اصناف توقعات بی جا نداشت.

ارسال نظرات