نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس گفت: باید در رفع مشکلات تأمین آب شرب شهرستان‌های شاهرود و میامی و روستاهای تابعه تسریع گردد.
کد خبر: ۸۸۸۹۱۲۲
|
۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدحسن حسینی شاهرودی در نشست علنی (سه شنبه، 27 تیرماه) مجلس شورای اسلامی گفت: از نمایندگان مجلس که با تصویب فوریت طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه، پیام بلند ملت ایران را به استکبار جهانی خصوصاً آمریکا رساندند، تشکر می‌کنم.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی به وزیر نیرو ادامه داد: مردم شهرستان های شاهرود و میامی و همچنین روستاهای تابعه مدت هاست که از کم آبی رنج می برند و با وجود چند پروژه سد مجن، سد کالپوش و آب قطری هنوز دچار مشکل هستند که الزامات آن باید رعایت شود.

وی افزود: سدی که 8 سال در منطقۀ کالپوش زده شده، هنوز هیچ گونه بهره برداری از آن نشده، نه برای انتقال آب، نه برای مصارف کشاورزی و نه برای مصارف صنعتی و به بهانه های مختلف به تعویق افتاده است.

حسینی شاهرودی اضافه کرد: پیش از اینکه تدابیر نظامی و امنیتی اتخاذ شود می بایست تدبیر کنیم اولویت لازم در استفاده از آب خصوصاً در منطقه کالپوش مشخص گردد. بعضی از روستاهای منطقه کالپوش بدون آب هستند و یا با مشکل کمبود آب مواجه اند که اولویت با روستاهای منطقه و بعد از آن، آب شرب شهرستان های شاهرود و میامی است.

وی در خصوص مازاد آب و سهمیه ای که برای صنعت و کشاورزی تخصیص داده شده گفت: این مقدار باید در خود منطقه کالپوش بکارگیری شود و از انتقال آن به شاهرود خودداری گردد چرا که خاص توسعه صنعتی همان منطقه در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم شاهرود و میامی با تأکید بر لزوم انجام کارشناسی لازم برای اینکه تصویه خانه این آب در شاهرود و یا کالپوش باشد، تصریح کرد: حتی الامکان تصویه خانه را در منطقه کالپوش داشته باشیم تا از پسآب آن برای مصارف صنعتی و کشاورزی خود منطقه استفاده نماییم.

حسینی شاهرودی در تذکری جداگانه به وزرای جهاد کشاورزی و کشور خواستار تأمین خسارت باغداران و کشاورزان استان، خصوصاً انگورکاران شاهرودی که در حادثه سرمای پاییز سال گذشته تمام دارایی خود را از دست داده اند، شد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از زحمات دکتر کرباسیان رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران در استقرار دفتر گمرک در شهرستان و دستور تسریع در ایجاد تأسیسات زیرساخت های گمرک در فرودگاه شاهرود نیز تشکر و قدردانی کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها