همایش پیشگیری از مواد مخدر با حضور امام جمعه، فرمانده سپاه، جمعی از مسئولین شهرستانی لردگان و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۸۹۱۱۴
|
۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ سید قدیر مرتضوی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در این همایش اظهار کرد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر دست نیاز به سمت همه شما عزیزان دراز می کنیم. در بحث مواد مخدر ما بایک بحران روبه رو هستیم و مواد مخدر به عنوان اولین آسیب اجتماعی و مادر آسیب های اجتماعی مطرح می شود؛ چرا که مثلا برای مثال اگر کارگری در به سمت مواد مخدر گرایش پیدا کند طبیعتا با این درآمد بخش زیادی از درآمد خود را باید خرج مواد مخدر کند و سهم بسیار ناچیزی را می بایست هزینه زندگی کند و با چنین شرایطی خانواده او متلاشی خواهد شد و کار آن خانواده به طلاق منجر خواهد شد پس اعتیاد را باید به عنوان مادر بسیاری از آسیب های اجتماعی دانست.

وی افزود: در بحث مبارزه با مواد مخدر در تمامی حوزه ها سیاست ما به سمت پیشگیری است و در این زمینه در تمامی شهرستان ها از جمله شهرستان لردگان اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

سرهنگ پاسدار سید مسعود موسوی، فرمانده سپاه ناحیه لردگان و رئیس قرارگاه جواد الائمه علیه السلام شهرستان لردگان نیز در این همایش گفت: هدف از تشکیل این قرارگاه پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و آسیب های اجتماعی ناشی از آن است و در حدود 2 سالی که این قرارگاه تشکیل شده تمام تلاش ها به این موضوع که همان جلوگیری از آسیبهای اجتماعی ناشی از مواد مخدر که دامن گیر مردم می شود معطوف شده است.

در ادامه حجت الاسلام انصاری، امام جمعه شهرستان لردگان به ایراد سخن پرداخت و با قرائت آیات سوره عصر افزود: تنها چیزی که مانع رواج اعتیاد و فساد اخلاقی و... در جامعه می شود ایمان است. هر چه ایمان ضعیفتر باشد گرایش به سمت فساد بیشتر است. خداوند می فرماید: انسان در زیان است مگر کسانی که ایمان، عمل صالح، تواصی به صبر و تواصی به حق داشته باشند. چرا که این 4 عنصر مشکل گشا است.

وی، ادامه داد: اگر ما همین یک آیه را در جامعه رواج دهیم نه فقط مشکل اعتیاد بلکه تمامی معضلات اجتماعی حل خواهد شد. اگر می خواهیم مانع از اعتیاد جامعه شویم باید آموزش هایمان ایمانی باشند و کارمان از سر دلسوزی و با اخلاص باشد تا اثر گذار باشد.انشا الله که موفق و پیروز باشید.

ارسال نظرات