رئیس اتحادیه میوه و تره بار در گفتگو با«بسیج»:

دولت بایدباواردات مشکلات‌گرانی‌محصولاتی چون پیازرارفع کند

مهاجران گفت: با حقوق کارگری نمی توان از پس گرانی هایی چون مرغ یا پیاز یا اقلام دیگر برآمد و زندگی آن به مشکل می خورد و باید تدابیری را برای رفع این مشکلات اندیشید.
کد خبر: ۸۸۸۹۰۸۱
|
۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۱

حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و سبزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره گرانی پیاز که مشکلات متعددی برای مردم داشته است گفت: کشاورزی ایران هنوز به صورت سنتی محصولات خود را به عمل می آورد. گرانی پیاز هم یکی از دلایلش می تواند به نوع کشاورزی برگردد.

وی افزود: در ایران کشاورزان به این گونه عمل می کنند که اگر یک محصولی برایشان در سال پر بار باشد و مورد توجه قرار گیرد، همه کشاورزان آن نوع از محصول را می کارند. سال گذشته قیمت تمام شده پیاز برای کشاورزان 250 تومان بود و استقبال کمی از آن به عمل آمد و همین مورد دلیلی بر عدم کاشت آن شد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی در پاسخ به این سوال مبنی بر آنکه چرا هر دوره از سال یکی از اقلام مصرفی خصوصا محصولات کشاورزی گران می شود که به دنبال آن نگرانی مردم را به همراه دارد، اظهار داشت: دلیل این گرانی ها همان طور که گفته شد، مکانیزم اشتباه کشاورزان در کاشت بود. در خصوص پیاز، تنها شهر های اهواز و اندیمشک و اصفهان کشور را تامین می کردند ولی تا 15 روز آینده از همه جای کشور پیاز مصرفی هر خانه وارد بازار خواهد شد.

مهاجران گفت: برای رفع مشکل گرانی که هر دفعه یکی از اقلام بحران ساز می شود باید یک کارخانه تبدیل برای هر محصول در مناطق کشاورزی ساخت که می تواند در زمان کم فروشی کشاورزان سریعا آن ها را به فرآورده ها تبدیل کنند. یکی دیگر از کار ها مشخص شدن مناطق کشاورزی برای هر محصول خواهد بود که نیاز به داشتن یک کانال حمایتی و رسانه ها است که بتوان کشاورزان حرفهای دلشان را بزنند.

وی در مورد عدم دخالت دولت در این قضیه های گرانی افزود: گرانی ها معمولا موقت هستند و بعد از 10 تا 15 روز مشکل حل می شود به همین دلیل است که جهاد کشاورزی اجازه دخالت را نمی دهد و با واردات از کشور های پاکستان و هند تامین نیاز برای مردم می شود.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی اظهار داشت: با حقوق کارگری نمی توان از پس گرانی هایی چون مرغ یا پیاز یا اقلام دیگر برآمد و زندگی آن به مشکل می خورد و باید تدابیری را برای رفع این مشکلات اندیشید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار