نماینده مردم در مجلس گفت: آقای رئیس جمهور جلوی سفرهای زاید و بی نتیجه خارجی مسئولان را بگیرید.
کد خبر: ۸۸۸۹۰۶۰
|
۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛به نقل از روابط عمومی دفتر احمد مرادی، احمد مرادی ضمن تبریک سالروز تاسیس شورای نگهبان بیان داشت: شورای نگهبان که به حق یکی از اصلی ترین نهادهای این نظام است را تبریک و از صلابت و اقتدار این نهاد در سخت ترین شرایط تشکر می کنم.

مرادی گفت: در آستانه تغییر دولت و روی کار آمدن دولت دوازدهم هستیم و رئیس جمهور محترم  با رای قاطع مردم سکان کشور را بدست می گیرد و این حضور مردم راه را برای خدمتگزاری باز می گذارد. رئیس جمهور و اعضای کابینه هستند که با تلاش خود و بازگشایی این راه خدمتگزاری و دیدن مشکلات مردم، قدردان اعتماد مردم هستند. اما انتظار از رئیس جمهوراین است که اشخاصی را به عنوان اعضای دولت انتخاب کند که دارای تخصص، تجربه، سن مناسب و مردمداری و پاک دست باشند.

بیکاری و فقر کمر مردم را خم کرده است

مرادی گفت: دولت بداند در این دوره، آزمون وخطا جایی در کشور ندارد و مردم انتظار رفع مشکلات خود را دارند. بیکاری و فقر کمر مردم را خم کرده است. مردم خواهان تحول اقتصادی هستند.

نماینده مردم هرمزگان افزود: در راستای انتخاب کابینه دوازدهم، مردم هرمزگان این حق  را دارند از رئیس جمهور سوال کنند چه تعداد از معاونان و وزرا از هرمزگان هستند و چه جامعه بزرگ اهل سنت خواسته به حق دارند چه تعداد از نیروهای اهل سنت در این کابینه استفاده می شود. به عنوان یک شیعه تایید می کنم این درخواست یک درخواست به حقی است که باید مورد توجه قرار بگیرد و قبلا تذکراتی در خصوص مشکلات حوزه انتخابیه داده ام و از دولت محترم و وزیر نفت جناب زنگنه با انعقاد قرار بزرگ نفتی با مشارکت توتال وشرکت  ایرانی پترو پارس تشکر می کنم. اطمینان دارم که این قرارداد نفتی در چارچوب قانون و جلب نظر مسئولان عالی رتبه کشور و رفع دغدغه ها و ابهامات منعقد شده است و تحول بزرگی در حوزه نفتی کشور است.

مرادی افزود: جناب آقای دکتر روحانی ! چقدر از اوضاع هرمزگان اگاهی دارید؟ می گویند پایتخت اقتصادی کشور است اما این لفظ هیچ دردی از مردم درمان نکرده است، بیکاری  جوانان از مرز ۳۰درصد گذاشته به تعداد خانواده های تحت پوشش کمیته افزوده و به تعداد حاشیه نشینی افزوده شده و روستاها در حال تخلیه  هستند و فقر و بدبختی کمر مردم استان را خم کرده است.

رئیس جمهور جلوی سفرهای بیهوده مسئولان به خارج از کشور بگیرید

وی افزود: متاسفانه مسئولان استانی بابی باز کرده اند. مسئولان استانی مرتب به سفرهای خارجی می روند هزینه این سفرهای بی حاصل از کجاست؟ اگر از بیت المال باشد وای به حال ما و اگر از گرده بخش خصوصی باشد وای به حال مردم بیچاره که به این سفرها تن داده اند. این سفرها چه دستاوردی برای مردم و استان دارد غیر از این که عکس یادگاری می گیرند و در فضای مجازی پخش می کنند و یا مصاحبه می کنند و از پیشرفت های کشور مقصد تعریف می کنند.

وی ادامه داد: جناب رییس جمهور جلوی سفرهای زیاد و بی نتیجه را بگیرید. چقدر مسئولان قادر بودند از نقاط قوت این کشورها ایده گرفته و دراستان پیاده کنند. جنابعالی مسئول هستید جلویاین سفرهای زاید را بگیرید.

بازشماری ۲۶ صندوق شورای شهر بندرعباس نشان داد اوضاع خوبی حاکم نیست

مرادی گفت: انتخابات همزمان ریاست جمهوری و شوراها با هم برگزار شد و با صرف هزینه های بی رویه مالی و رویه مسموم دادن شام و نهار و کارت شارژ در ستادها این بد اخلاقی را تا حدی پیش برد که با نفوذ در شعب اخذ رای هم نفوذ کرد و سلامت انتخابات را زیر سوال برد. در انتخابات شهر بندرعباس جهت رسیدگی به اعتراض کاندیداها ۲۶صندوق آرا در بندرعباس بازشماری شد که متاسفانه وضعیت خوبی مشاهده نشد اگر تمام صندوقهاباز شماری می شد اوضاع بدتر هم می شد.

وی خاطرنشان کرد: علیرغم درخواست از هیئت مرکزی نظارت، متاسفانه با درخواست بازشماری کل صندوقها مخالفت شد و اوضاع بدتر شد وابهامات و شائیه بها بیشتر شد. اما می گویم حسن این بازشماری این می شد که مسئولان برگزار کننده مراقبت بیشتری می کردند تا اعتماد مردم به مسئدولان بیشتر شود.

کشتی سازی قادر به پرداخت حقوق کارکنانش نیست/حمایتی از صنعت کشتی سازی نمی شود

مرادی گفت: یک توصیه به دولت محترم دارم که نظارت بر صنایع موجود است. صنعتی مانند کشتی سازی که بیش از ۵هزار شغل مستقیم دراستان ایجاد کرده است مورد حمایت قرار نمی گیرد.

وی افزود: دستگاهها به جای سفارش داخلی، تقاضاهای خود را از خارج از کشور طلب می کنند و این یعنی ورشکستگی صنعت بزرگی مثل کشتی سازی که هم اکنون هم قادر نیست حقوق کارکنان خود را پرداخت کند.

مرادی گفت: تعدادی از شرکت های بزرگ و متوسط در شهرک های صنعتی نیز تعطیل شده اند و عامل اصلی نیز تعطیلی بانک ها و برخی از دستگاههای دولتی هستند.

مرادی در پایان گفت: استفاده از نیروهای بومی در برخی از صنایع و پالایشگاهها علیرغم تکلیف قانونی هنوز خبری نیست و بنده هشدار می دهم که اگر دغدغه نیروهای بومی استان حل نشود مجبور بخ تحصن  و تجمع و جلوگیری از فعالیت چنین شرکت هایی هستیم.

ارسال نظرات