توسعه پایدار گردشگری می‌تواند در منطقه دودانگه موجب اشتغال کارگران فصلی زمین‌های کشاورزی شود و همچنین زنان روستایی می‌توانند محصولات صنایع دستی را به گردشگران عرضه کنند.
کد خبر: ۸۸۸۹۰۴۰
|
۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران،جهانبخش عشوری در گفت‌وگویی اظهار کرد: تعدد آثار تاریخی و فرهنگی در کنار جاذبه‌های طبیعی و جاذبه‌های فراوان طبیعت‌گردی می‌تواند گردشگران زیادی را به منطقه دودانگه دعوت کند.

وی با اعلام اینکه برج رسکت، تکیه علی‌آباد و مراسم جشن گلاب‌گیری می‌تواند به‌عنوان اصلی‌ترین جاذبه‌های فرهنگی- تاریخی منطقه دودانگه به گردشگران معرفی شود، افزود: در حال حاضر بیشتر گردشگران طبیعت‌گردانی هستند که برای دیدن جاذبه‌های طبیعی نظیر شیرین‌رود،گرگین‌آباد ، چشمه تالار سربند،آبشار خزه‌ای اوبن _عروس داماد به این منطقه می‌آیند.

بخشدار منطقه دودانگه ساری با بیان اینکه دودانگه ظرفیت جذب گردشگران فرهنگی ـ تاریخی را دارد، تصریح کرد: توسعه پایدار گردشگری می‌تواند در منطقه دودانگه موجب اشتغال کارگران فصلی زمین‌های کشاورزی شود و همچنین زنان روستایی می‌توانند محصولات صنایع دستی را به گردشگران عرضه کنند.

عشوری یادآور شد: آب و هوای کوهستانی بخش‌هایی از منطقه دودانگه می‌تواند در فصل تابستان خانواده‌های زیادی را برای اقامت جذب کنند که به همین منظور در نظر داریم طرح خانه‌های بوم گردی را پیگیری کنیم.

وی در پایان گفت: برج زیبای رسکت یکی از آثار تاریخی منطقه و از بناهای سده پنجم هجری بوده که به شماره ثبت ۱۹۳ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها