آغاز عملیات اجرایی حفر چاه جدید آب شرب دیشموک

عملیات اجرایی حفر چاه جدید آب شرب دیشموک آغاز شد.
کد خبر: ۸۸۸۸۹۳۶
|
۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۲
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان در بازدید از آغاز عملیات اجرایی حفر چاه جدید آب شرب دیشموکتاسیسات آب شرب شهر دیشموک با اشاره به تلاش آبفای کهگیلویه و بویراحمد در رفع مشکلات مربوط به آب شرب این شهر گفت: این شرکت به جد درصدد تامین آب شرب اهالی این شهر بوده و تلاش دارد تا با اتخاذ تدابیر لازم دیشموک را از وضعیت تنش آبی خارج کند.
مسعود مرادیان با بیان اینکه پس از مطالعات انجام شده و کارهای کاشناسی یک نقطه در کنار چاه آب و فاضلاب روستایی و در تنگه فارتق برای حفاری تعیین شده بود افزود: به رغم اینکه اعتبارات لازم برای حفر و تجهیز این چاه تامین شده بود وجود معارضات محلی باعث اخلال در روند اجرای این طرح شد.
وی ادامه داد: به دلیل ضرورت حفر و تجهیز چاه آب شرب دیشموک، مجددا رایزنی‌های لازم با شرکت آب منطقه‌ای و اداره کل منابع طبیعی استان صورت گرفت و مکانی جدید برای حفر چاه تعیین شد.
معاون مهندسی و توسعه آبفای کهگیلویه و بویراحمد گفت: پس از مطالعات مجدد منطقه «تنگ پلنگی» برای ساخت و حفر چاه آب شرب دیشموک تعیین شد.
مردایان گفت: عملیات اجرایی حفر این چاه عمیق آغاز شد و تلاش می‌شود تا دو ماه آینده حفاری و تجهیز آن انجام شود.
وی با تقدیر از همکاری شرکت آب منطقه‌ای، منابع طبیعی و بخشداری دیشموک در رابطه با سرعت بخشیدن به مطالعات مجدد ژئوفیزیک احداث چاه جدید بیان کرد: با وارد مدار شدن آب این چاه بخش زیادی از مشکلات مربوط به آب شرب دیشموک برطرف خواهد شد.
معاون مهندسی و توسعه آبفای کهگیلویه و بویراحمد افزود: کاهش دبی و افت سطح چاه کنونی تامین آب شرب شهر دیشموک باعث بالا رفتن برخی املاح شده که گوارایی آب این چاه را تحت تاثیر قرار داده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار