خبرهای داغ:
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد

روحیه انقلابی‌گری محور برنامه‌ها و تصمیم‌گیری‌ها در فرهنگ امام رضا(ع)/ همدان پیشگام در خادمیاری

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: در فرهنگ امام رضا(ع) روحیه انقلابی گری جزء محور برنامه ها و تصمیم گیری ها است و در این فرهنگ اجازه داده نمی شود ظلمی در جامعه اسلامی ببینیم و در مقابل آن بی تفاوت باشیم.
کد خبر: ۸۸۸۸۹۰۲
|
۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۵
روحیه انقلابی‌گری محور برنامه‌ها و تصمیم‌گیری‌ها در فرهنگ امام رضا(ع)/ استان شهیدپرور همدان پیشگام در خادمیاریبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سیدمرتضی بختیاری در آئین افتتاح نمایندگی آستان قدس رضوی که در حسینیه امام(ره) برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: امروز به صورت رسمی نمایندگی آستان قدس رضوی در استان شهیدپرور و عالم پرور همدان شروع به‌کار می کند.

وی افزود: ما هر چه داریم در گرو پرتو عنایات ائمه اطهار(ع) است و افتخار ما این است که در سایه سار امام مهربانی ها هستیم.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: بعد از انتصاب تولیت جدید و قدردانی از زحمات آیت الله واعظ طبسی که در طول بیش از 37 سال تولیت آستان قدس رضوی منشأ خدمات و برکات فراوانی بودند، و با توجه به منشور هفت گانه مقام معظم رهبری، خدمات متفاوتی صورت گرفت.

وی یادآور شد: این خدمات شامل خدمت به محرومین و مستضعفین، خدمت به زائرین، تکریم زائرین امام رضا(ع)، نشر و توسعه فرهنگ رضوی و فرهنگ امام رضا(ع) بودکه جزو رسالت های مدیریت جدید و تولیت آستان قدس رضوی است.

بختیاری تأکید کرد: این تولیت با تشکیل کارگروه های تخصصی با استفاده از اساتید فرهیخته حوزه و دانشگاه سیاست‌های کلان آستان رضوی را در همان اوائل مسئولیت خود تدوین کرده و در 6 سرفصل و 30 بند سیاست های آستان قدس رضوی که سایه سار در تمام تصمیمات آستان قدس رضوی در سال های آینده خواهد بود، ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: در سایه سار این سیاست ها مقوله زائر محوری یکی از اولویت های اول و مأموریت تولیت آستان قدس رضوی قرار گرفت.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به زائر محوری با عنوان تجهیز «زائر از مبدأ تا مبدأ»، گفت: برای اولین بار شعار تجهیز «زائر از مبدأ تا مبدأ» مطرح شد.

* فرهنگ امام رضا(ع) پشتوانه و بیمه کننده هر جامعه انسانی

وی در ادامه اضافه کرد: قدم اول مدیریت آستان قدس زائرپروری است و قدم دوم این است که استان‌ها در آستان قدس موقوفه ندارند و ما باید در تمام استان‌ها آستان قدس را ایجاد کنیم تا بتوانیم با توسعه خادمیاری طرح «زائر از مبدأ تا مبدأ» را تحت پوشش قرار دهیم.

بختیاری عنوان کرد: توسعه خادمیاری با تعریف جدید یک کار جدید و نویی بود که مبانی نظری آن طرح «زائر از مبدأ تا مبدأ» شد و ایجاد نمایندگی آستان قدس در تمامی استان ها و مرکز استان‌ها بود و بر این اساس آئین نامه ای تدوین شد.

وی بیان کرد: توسعه خادمیاری رسما تثبیت و اعلام شد و در آنجا بر این مبنا تصمیم‌گیری شد که خادم امام رضا(ع) قبلا هر 8 روز در یکی از پست های خادمیاری شرکت می کنند هر 24 ساعت 6 ساعت باید سر پست باشند؛ این فرد بیاید در ماه 24 ساعت در مشهد و 6 ساعت در سنگر خدمت باشد و 18 ساعت که بدهکار است در همان شهرستان و روستای خود آن 18 ساعت را به نام امام رضا(ع) در خدمت محرومین و مستضعفین قرار گیرد؛ این حرکت و فکر جدید است که سبب گسترش سفره معنویت و فرهنگی امام رضا(ع) در سراسر کشور می شود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه فرهنگ امام رضا(ع) پشتوانه و بیمه کننده هر جامعه انسانی است، گفت: کسانی که با فرهنگ امام رضا(ع) و ائمه معصومین(ع) معرفت یابند امکان ندارد در مسیر زندگی به ضلالت و گمراهی بیفتد.

وی ادامه داد: در فرهنگ رضوی و امام رضا(ع) حمایت از محرومین و مستضعفین می درخشد و ضد ظلم و مبارزه یکی از محورهای برجسته است و در این فرهنگ اجازه زیر بار ظلم نمی دهند همینطور که قرآن اجازه نداده است.

* ایجاد اشتغال توسط خیرین خدمت به امام رضا(ع) است

بختیاری در ادامه افزود: در فرهنگ امام رضا(ع) روحیه انقلابی گری جزء محور برنامه ها و تصمیم گیری ها است و در این فرهنگ اجازه داده نمی شود ظلمی در جامعه اسلامی ببینیم و در مقابل آن بی تفاوت باشیم.

وی گفت: همانگونه که امام رضا(ع) عالم آل محمد(ص) هستند زائر ایشان نیز در هر رنگ و لباس باشد باید مورد تکریم و تجلیل امام رضا(ع) قرار گیرد، فرهنگ امام رضا(ع) در هر کجا قرار گیرد اخلاق، اقتصاد، مددکاری، احساس، زنده بودن و روحیه ایثارگری می آورد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: امید است در نمایندگی های استان‌ها روحیه خدمتگزاری گسترش یابد و در آینده شاهد خدمت خیرین باشیم.

وی با بیان اینکه امروزه ایجاد اشتغال یکی از پر ثواب ترین اقدامات در ایران اسلامی است، ابراز داشت: امیدواریم خیرین بخشی از اموال خود را در برای گشایش این امر در خدمت به امام رضا(ع) قرار دهند.

بختیاری تأکید کرد: امید است که این استان شهیدپرور پیشگام در خادمیاری باشد و امروز که این پرچم در این استان نصب شد یک حرکت جهشی در عرصه ها مختلف انجام گیرد.

وی گفت: کسی که در زیر این پرچم قرار بگیرد محال است که گمراه شود، امام رضا(ع) نیز امام مهربانی ها بوده و هم در مقابل ظالم اشداء علی الکفار است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار