در حال حاضر تسهیلاتی در راستای توسعه کشت پسته به متقاضیان ارایه نمی شود ولی از طریق اعطای یارانه برای هر نهال 900 تومان از بهره برداران حمایت می شود.
کد خبر: ۸۸۸۸۸۶۰
|
۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: توسعه پسته کاری در استان زنجان به منظور موفقیت آمیز بودن طرح و حصول اطمینان از اقتصادی بودن کشت در مناطق مختلف، کاملا مطالعه شده و براساس بررسی ها و تحقیقات مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان انجام می گیرد.

بهنام اوجاقلو با اشاره به هزینه اولیه بالای کشت پسته تصریح کرد: علاقه مندان به کشت پسته در استان زنجان ضرورت دارد پس از اعلام نتایج تحقیقات مرکز تحقیقات برای مستعد بودن یک منطقه نسبت به کشت پسته اقدام به پسته کاری کنند چراکه درصورت کشت بدون مطالعه ممکن است یک منطقه از نظر اقتصادی برای پسته کاری به صرفه تشخص داده نشده و هزینه اولیه بالای احداث باغ به بهره بردار تحمیل شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ارقام «اکبری» و «احمدآقایی» برای کشت پسته در شهرستان ماهنشان مناسب تشخصیص داده شده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: در حال حاضر تسهیلاتی در راستای توسعه کشت پسته به متقاضیان ارایه نمی شود ولی از طریق اعطای یارانه برای هر نهال 900 تومان از بهره برداران حمایت می شود.

اوجاقلو خاطرنشان ساخت: سطح زیر کشت پسته در استان زنجان هم اکنون به 225 هکتار رسیده است.

ارسال نظرات