معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان:
مشارکت مردم در طرح صدقات در سه‌ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان دو درصدی افزایش داشته است.
کد خبر: ۸۸۸۸۸۵۸
|
۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه طرح‌های مختلفی به‌منظور استفاده از ظرفیت خیران در برنامه‌های محرومیت‌زدایی این نهاد اجرا می‌شود، گفت: با مشارکت خیران در برنامه‌های این نهاد در قالب طرح‌های مختلف منابع قابل‌توجهی برای خدمت‌رسانی اثربخش به جامعه هدف کمیته امداد فراهم می‌شود .

رضا حسنلو بابیان اینکه زمینه‌سازی برای مشارکت خیران برای رفع مشکلات و نیازهای خانواده‌های تحت حمایت از رویکردهای مهم کمیته امداد است، افزود: شناسایی دقیق نیازهای خانواده‌های تحت حمایت در بخش‌های مختلف و تبیین صحیح آن در جامعه در سال‌های اخیر موجب افزایش حضور و مشارکت مردم در برنامه‌های محرومیت‌زدایی کمیته امداد شده است.

وی یکی از مؤلفه‌های اثربخش افزایش مشارکت مردم در برنامه‌های کمیته امداد را اعتماد افزایی در خیران عنوان و تصريح کرد : رویکرد کمیته امداد شفاف‌سازی عملکرد و اطمینان بخشی به مردم در خصوص هزینه کرد هدفمند و صحیح کمک‌های مردمی در سطح استان است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان در ادامه از مساعدت 14 میلیارد و 295 میلیون ریالی خیران زنجانی به کمیته امداد در قالب صدقات طی سه‌ماهه سال جاری خبر داد و اظهار داشت: از محل مشارکت خیران در این طرح خدمات مؤثری به خانواده‌های تحت حمایت ارائه می‌شود .

وی ادامه داد: تعداد 142هزار و167 مشترک فعال در سطح استان در قالب طرح صدقات ازجمله صندوق‌های موجود در معابر، اماکن عمومی، فروشگاه‌ها، منازل با کمیته امداد همکاری دارند.

حسنلو با اشاره به اینکه رویکرد کمیته امداد در حوزه مشارکت‌های مردمی توسعه کمی و کیفی طرح‌های اجرایی این نهاد است، افزود: از ابتدای سال جاری تعداد دو هزار و 546 مشترک جدید در طرح صدقات به جمع خیران همکار با کمیته امداد استان در این طرح پیوسته‌اند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی از فراهم شدن پرداخت الکترونیکی صدقه به‌ویژه از طریق تلفن همراه خبر داد و یادآور شد: به‌منظور دسترسی آسان مردم برای کمک به نیازمندان خیران زنجانی می‌توانند با شماره‌گیری کد #024*8877* صدقه خود را پرداخت نمایند.

حسنلو ادامه داد : از مزایای مهم پرداخت صدقه به‌صورت الکترونیکی و از طریق تلفن همراه کاهش هزینه‌های مربوط به جمع‌آوری صدقات و افزایش سرعت در خدمت‌رسانی به نیازمندان است.

وی با اشاره به اینکه مردم استان زنجان برای مشارکت در طرح صدقات و دریافت صندوق صدقه می‌توانند با ارسال عدد پنج به سامانه پیامکی 3000333324 در این طرح مشارکت کنند ، گفت : در تلاش هستیم زمینه مشارکت مؤثر اقشار مختلف جامعه در طرح صدقات را به‌منظور افزایش مشارکت مردم در برنامه‌های محرومیت‌زدایی کمیته امداد را فراهم کنیم.

ارسال نظرات