خبرهای داغ:
گزارشی از همت بسیج جامعه پزشکی میانه؛

لبخند رضایت بر لبان عشایر و روستاییان ییلاق نشین بزقوش نشست

هوا گرم است و خورشید تا می‌تواند اشعه گرمای خود را بر تن دشت ها و کوه های سنگی می‌افکند.
کد خبر: ۸۸۸۸۸۲۱
|
۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، اینجا حتی خبری از بوی کاهگل هم نیست، انگار اینجا محرومیت و فقر با یکدیگر دست و پنجه نرم می‌کنند چنانکه مردم حتی از کمترین امکانات همچون سرویس بهداشتی هم محرومند.

اینجا مردم مسجد ندارند و خبری از غسالخانه نیست و مجبورند میّت خود را در همان شرایط سخت غسل داده و به خاک بسپارند.

هرچه نگاه کنی محرومیت و فقر است ولی چشم‌هایی در انتظارند تا از آن سوی راه‌ها و پشت کوه‌ها، افرادیبیایند و خدمتی به این مردمان عشایر انجام دهند.

اینجا گرچه امکانات زیاد نیست ولی هنوز عاطفه، مهربانی، صمیمیت و اخلاص، در نگاه و رفتار تک تک مردمان موج می‌زند. اینجا همه از دیدن افرادی خوشحال می‌شوند که با آمدنشان شور و شادی و همکاری را دوباره به این مناطق دور افتاده از شهر و روستاها باز می‌گردانند.

 

چند ماهی از فعالیت بسیج جامعه پزشکان میانه نمی گذرد که با پشتیبانی سپاه میانه و به صحنه آوردن ادارات و دستگاه های متولی امر در مناطق محروم و خدمت‌رسانی در عرصه‌های مختلف عمرانی، درمانی، بهداشتی و آموزشی، لبخند رضایت بر لبان عشایر و روستاییان منطقه جاری شده، لبخندی که گرچه به معنای رضایت کامل از حل مشکلاتشان نیست ولی نوید دهنده این است که این جهادگران آمده‌اند تا مشکلات آن ها را به گوش مسئولان برسانند البته اگر گوش شنوایی باشد.

 

فرمانده سپاه میانه نیز در خصوص اجرای طرح گفت: جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، امور عشایر و دامپزشکی از جمله اداراتی بودند که در کنار نیروهای سپاه و بسیح در رسیدگی به وضعیت مناطق محروم عشایر شهرستان در کنار نیروهای سپاه بصورت جهادی و بسیجی وار حضور داشتند.

 

جعفر غیابی افزود: علاوه بر ویزیت رایگان بیماران، دام و طیور عشایر نیز نسبت به بیماری ها واکسینه شده و در بین دانش آموزان مدارس، کتاب های مذهبی از جمله زندگینامه معصومین(ع) توزیع شد.

وی اظهار کرد: تا حد امکان تلاش کرده ایم با رایزنی و انجام مکاتبات لازم با ادارات و نهادهای دولتی و غیردولتی، دیگر مشکلات زیستی و معیشتی آن ها را نیز مرتفع سازیم.

امید کوهی
 

ارسال نظرات
پر بیننده ها