مجری محبوب برنامه سمت خدا گفت: امر به معروف به عقیده من یک کار دلی است و این حمایت هم باید دلی باشد تا آنها دلگرم باشند حتی اگر نهادی پشت سر اینها نباشد که باید باشد.
کد خبر: ۸۸۸۸۷۶۲
|
۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
امر به معروف؛ واجب مظلوم و فراموش شده جامعه ما/ نیازمند نهضت همگانی برای حاکمیت زیبایی ها هستیم
نجم الدین شریعتی مجری محبوب برنامه سمت خدا در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: واقعا امر به معروف و نهی از منکر یک واجب فراموش شده است.

وی افزود: من به همه کسانی که گفتگوی من با شما را مطالعه می کنند توصیه می کنم حتما کتاب "واجب فراموش شده" را تهیه کنند دغدغه های حضرت آقا در مورد امر به معروف و نهی از منکر و شرایط آن به خوبی در آنجا تشریح شده و خیلی کتاب خوبی است و ما مکررا در برنامه راجع به آن صحبت کرده ایم.

مجری محبوب برنامه سمت خدا اظهار داشت: نکته دوم اینکه متاسفانه امر به معروف خیلی مظلوم واقع شده است. امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک واجب الهی و در واقع به نوعی فلسفه قیام حضرت سیدالشهدا(ع) که حضرت فرمودند من برای اصلاح امت جدم و اقامه امر به معروف و نهی از منکر خروج کردم بسیار مهم است.

شریعتی بیان داشت: بی توجهی به این واجب الهی به فرهنگ عمومی جامعه ما و یا شاید گذر زمان و برخوردهایی که سابقا می شده بر می گردد و بنابراین با امر به معروف و نهی از منکر و همین لفظ برخورد جدی می شود چه برسد به آمران امر به معروف و ناهیان از منکر.

وی با تاکید بر اینکه امر به معروف به معنای حاکمیت زیبایی ها و دلسوزی در جامعه است اظهار داشت: همه این دغدغه را داریم که خوب شویم امر به معروف را باید از خودمان شروع کنیم و اگر دغدغه ما خوب شدن باشد از اینکه دیگران با آن شرایط خاص خودش به ما تذکر دهند ناراحت نمی شویم. امر به معروف به معنای واقعی کلمه اگر در جامعه اتفاق بیفتد به نظر من کسی که دغدغه اصلاح شدن داشته باشد و بخواهد خوب شود از دلسوزی دیگران دلگیر نمی شود.

مجری محبوب برنامه سمت خدا ادامه داد: خیلی از مباحث و مطالبی که در مورد امر به معروف و نهی از منکر مطرح می شود به خود ما بر می گردد حالا شاید در بعضی از موارد به نام امر به معروف و نهی از منکر اتفاقاتی افتاده و بعضی ها برداشت ناصحیحی نسبت به این واجب بسیار بسیار عظیم داشتند ولی در مجموع امر به معورف و نهی از منکر یعنی حاکمیت زیبایی ها در جامعه و من فکر نمی کنم اگر کسی به من بگوید آقای شریعتی گوشه لباستان کثیف شده است من ناراحت شوم بلکه دعایش هم می کنم.

شریعتی با ذکر این مطلب که ما متاسفانه امر به معروف و نهی از منکر را آنگونه که باید در جامعه جا نینداخته ایم گفت: مردم هم همان نگاه بسیار جدی و خشن و تلخ را به این قضیه دارند و من احساس می کنم ما نیازمند یک نهضت صحیح و عمومی و همگانی در این خصوص هستیم. در برنامه سمت خدا مکرر در مورد آن صحبت کرده ایم و حتی نسبت به خودمان و رسانه و برنامه هایش نقد داشته ایم و سعی کردیم که از خود رسانه شروع کنیم و بعد نهاد های حکومتی و دولتی و جامعه و همه اینها.

وی افزود: در خصوص حمایت جدی از آمران به معروف قبلا هم در مجلس چند تا لایحه و طرح داشتیم ولی این حمایت جدی به نظر من قبلا از اینکه حکومتی باشد باید مردمی باشد. یعنی اگر مردم این دغدغه را داشته باشند حتی اگر حکومت و دولت و مجلس ورود نکنند و این مطالبه عمومی مردم باشد آمران به معروف و ناهیان از منکر در یک امنیت روانی بسیار دلگرم کننده ای به سر می برند.

مجری محبوب برنامه سمت خدا در پایان خاطر نشان کرد: امر به معروف به عقیده من یک کار دلی است و این حمایت هم باید دلی باشد تا آنها دلگرم باشند حتی اگر نهادی پشت سر اینها نباشد که باید باشد. ولی در مجموع من احساس می کنم که اگر فرهنگ امر به معروف و نهی ا از منکر در جامعه عمومی و همگانی شود و همه این دغدغه را داشته باشند انشاء الله شاهد اتفاقات خوبی در جامعه خواهیم بود و برای عصر ظهور محیا خواهیم شد.

ارسال نظرات