سه شهید گمنام دفاع مقدس شور شهادت در نور خلق کردند

سه شهید که مهمان مردم نور بودند 17 ساله، 22ساله و 25 ساله بودند که پس از استقبال به نمازخانه بسیج سپاه ناحیه نور انتقال و طی مراسمی زیارت شدند و قرار است غروب امروز در ساحل پذیرای مسافران و اهالی باشند و مراسم وداع انجام و صبح فردا به بخش بلده منتقل و در روستاهای این بخش عطرافشانی و مراسم وداع انجام می‌شود و در نهایت در روز پنجشنبه در شهر بلده تشییع و تدفین می‌شوند.
کد خبر: ۸۸۸۸۷۲۰
|
۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، این روزها استان لاله خیز مازندران میزبان مردانی از تبار علی(ع) و یاورانی از اصحاب حسین(ع) است که با خون خود دین خدا را یاری کردند و درخت تنومند انقلاب اسلامی را آبیاری کردند تا دین رسول‌الله(ص) زنده بماند و از هرگونه آسیب دور شود.

این شهدا جوانانی بودند که با همه آرزو‌های دنیایی، دست از تعلقات دنیا و هر آنچه در آن است شستند، درس و تحصیل را رها کردند، پدر، مادر، برادر، خواهر، زن و فرزند، دوست و رفیق را گذاشتند و به میدانی رفتند که می‌دانستند راه برگشتی نیست اما هراسی به خود راه ندادند و تنها یک هدف داشتند آنهم حراست از نظام جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد.

شهدای گمنامی که در عین خوشنامی، نام و نشانی از خود به جا نگذاشتند شاید از ابتدا هم قصد برگشت نداشتند و می‌خواستند در عین خوشنامی هم خود و هم مزارشان مانند مادرشان زهرای اطهر(س) مخفی بماند اما وقتی وضعیت  فرهنگی جامعه ما را مشاهده می‌کنند تاب نمی‌آورند و خود را نمایان می‌کنند تا به ما بگویند ای مدعیان شما قول داده بودید که از ارزش‌ها دفاع کنید، حافظ خون شهدا و ادامه دهنده راه شهدا و امام شهدا باشید ولی چه شد؟ حالا به کجا می‌روید؟

اینکه هر چند وقت شاهد حضور شهدا هستیم و این حضور شاید تلنگری باشد هر چند کوچک برای پیدا کردن راه و حرکت در مسیر درست تا بلکه به آنچه که شهدا و اما شهدا برای آن تلاش کردند نزدیک شویم.

امروز شهرستان نور با حضور شهدا عطرآگین شد، یاران شهدا و دوستان به استقبال آمدند و دیگر اقشار آنان را در این راه همراهی کردند، مادران و پدران شهدا، پدر و مادر شهید مدافع حرم شهید علی جمشیدی هم با عکس شهیدشان آمده بودند، شاید حضور پدر و مادر شهید جمشیدی خواستن و سوال از شهدای گمنام برای نشان دادن ردی از پیکر فرزند شهیدش که در خان‌طومان جا مانده بود، باشد و شاید هم نشان دادن تداوم راه شهدای دفاع مقدس این‌بار در قالب مدافعان حرم...

همرزمان شهدا با حسرت و اشک در مراسم بودند، حضور جوانان و دختران محجبه به خوبی نمایان بود اما این‌ها که همیشه هستند ولی آنان که نبودند و نیستند و آن‌هایی هم که فاصله گرفتند، کجا هستند؟

شهدا آمدند تا شما هم بیائید و در کنار یاران و همراهشان قرار گیرید و با هم باشید تا دشمن از شما بترسد، تحریم و تهدید همچنان بی‌اثر شود و ارزش جای ضد ارزش را بگیرد و همان شود که شهدا خواستند و برای آن رفتند، امر به معروف و نهی از منکر احیا شود، حجاب و عفاف رعایت شود.

سه شهید که مهمان مردم نور بودند 17 ساله، 22ساله و 25 ساله بودند که پس از استقبال به نمازخانه بسیج سپاه ناحیه نور انتقال و طی مراسمی زیارت شدند و قرار است غروب امروز در ساحل پذیرای مسافران و اهالی باشند و مراسم وداع انجام و صبح فردا به بخش بلده منتقل و در روستاهای این بخش عطرافشانی و مراسم  وداع  انجام می‌شود و در نهایت در روز پنجشنبه در شهر بلده تشییع و تدفین می‌شوند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها