خبرهای داغ:
عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه در نشست شورای مدیران سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در این شهرستان با اشاره به نقش تبیین آموزه های دینی در جامعه اسلامی گفت: رسالت سازمان تبلیغات اسلامی در ترویج فرهنگ اسلامی سنگین و خطیر است.
کد خبر: ۸۸۸۸۶۷۲
|
۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی   افزود: این سازمان از برکات نظام و انقلاب اسلامی بوده و باید در راستای ترویج اسلام ناب محمد )ص) و آموزه های اسلامی تلاش کند.

وی ادامه داد: روحانیون در قالب طرح ها و برنامه های مختلف دینی، فرهنگی و مذهبی باید مبلغ اسلام و مبانی آن در بین آحاد جامعه باشند.
وی اضافه کرد: تبیین مبانی اسلامی توسط روحانیون و مبلغان دینی و مذهبی در سازمان تبلیغات اسلامی در نقاط مختلف کشور، موجب تقویت باورهای دینی و اعتقادی و تقویت آموزه های اسلامی و قرآنی است.
وی با اشاره به نقش علما و روحانیون در معرفی و تبیین مبانی اسلامی گفت: مردم دنیا، شیعه و آموزه های اسلامی را با امام راحل به عنوان رهبر و یکی از علمای بزرگ جهان اسلام شناختند.
وی افزود: عظمت و آثار انقلاب اسلامی و مبانی اسلامی و قرآنی به واسطه تلاش علمای بزرگ و نیز رهبری امام راحل و رهبر معظم انقلاب در دنیا گسترش یافته است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: ترویج و تبیین آموزه های اسلامی و آرمان های متعالی انقلاب و نظام اسلامی در قالب حرکتی پویا و بالنده از رسالت های اصلی این سازمان فرهنگی است.
حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی افزود: اجرای برنامه های فرهنگی، تبلیغی و دینی در روستاهای بالای 200 خانوار با 106 روحانی مستقر از جمله اقدامات و فعالیت های این نهاد در راستای ترویج آموزه های دینی بوده است.
وی ادامه داد: راه اندازی دبیرخانه جمعیت زنان فرهیخته کشور در تبریز و شورای فرهنگی اجتماعی روستاها در آذربایجان شرقی از دیگر اقدامات اساسی در حوزه فرهنگی این سازمان در یک سال اخیر است.
وی با اشاره به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی اضافه کرد: با توجه به بروز برخی آسیب های اجتماعی در زمینه ظهور عرفان های کاذب و نوظهور، سلسله نشست های تخصصی و فرهنگی با حضور روحانیون و مدیران استانی با محوریت این سازمان برگزار می شود.
وی افزود: برگزاری نشست ها و همایش های فرهنگی و اجتماعی در زمینه مشکلات و آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، سرقت، قتل و طلاق با حضور کارشناسان امر از جمله رویکردهای این سازمان در راستای فرهنگ سازی و مقابله و پیشگیری از این آسیب ها در جامعه بوده است.




ارسال نظرات
پر بیننده ها