خبرهای داغ:
فرماندار ملکان در جلسه هماهنگی جشنواره ملی انگور، گفت: تاکنون برای جشنواره ملی انگور 500 قطعه عکس از 25 شهر مختلف کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.
کد خبر: ۸۸۸۸۶۱۲
|
۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمدباقر خانی با اشاره به اینکه فراخوان این جشنواره به نقاط مختلف کشور فرستاده شده است، افزود: از بین 500عکس 50عکس به عنوان آثار برتر از طرف هیات داوران انتخاب شده است که جوایز نفیسی به آن ها تعلق می گیرد و علاوه برآن به صورت پوستر و بنر چاپ و به نمایش گذاشته خواهد شد.
به گفته وی، جشنواره ملی انگور ملکان اواخر شهریورماه امسال برگزار می شود.
خانی همچنین از برگزاری جشنواره دوشاب در قلعه بختک لیلان از توابع  ملکان برای اولین بار به صورت کشوری در اواخر شهریور ماه امسال خبر داد و گفت: علت برگزاری این جشنواره در بخش لیلان را کشف آثار به جای مانده از سه هزار سال پیش در قلعه بختک این شهر که حکایت از وجود تنورهای دوشاب پزی دارد، اعلام کرد و افزود: دوشاب به عنوان یکی فرآورده های انگور به نام ملکان در فهرست آثار معنوی میراث فرهنگی به ثبت رسیده است.
وی ادامه داد: سالانه بیش از 500 تن دوشاب در  ملکان تولید و اکثرا به صورت فله ای به بازار عرضه می شود و این جشنواره فرصت مناسبی ایجاد می کند تا بخش خصوصی با دیدن توانمندی شهرستان در زمینه تهیه دوشاب نسبت به ساخت و ایجاد واحدهای بسته بندی و تبدیلی آن اقدام کنند.
ارسال نظرات