خبرهای داغ:
دو مخزن تامین آب آشامیدنی حیات وحش در منطقه حفاظت شده عباس آباد در محدوده شهرستان نایین نصب شد
کد خبر: ۸۸۸۸۶۱۰
|
۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰
به گزارش  به گزارش خبرگزاری بسيج از نايين، رئیس اداره حفاظت محیط زیست نایین گفت: همزمان با هفته محیط زیست از 2 واحد آب انبار تأمین آب انواع گونه های جانوری در پناهگاه حیات وحش عباس آباد بهره برداری شد.
 
حسین اکبری افزود: مخزن های یاد شده که هر کدام 10هزار لیتر گنجایش دارد در محدوده گدار کوه بیاضه و کوه چفت واقع در پناهگاه حیات وحش عباس آباد با مبلغ معادل 160میلیون ریال از محل اعتبارات استانی حفاظت زیست بوم ها و مدیریت بحران نصب شده است.
 
وی افزود: این مخازن از نوع فایبرگلاس سه لایه، محکم و ضد آفتاب بوده که به روش زیرسطحی و پوشیده و هماهنگ و موزون با طبیعت منطقه نصب شده است.
 
وی افزود: موقعیت مخازن مذکور در کوهپایه ها بطوری جانمایی شده است که مورد استفاده انواع حیات وحش کوهزی و دشتزی بویژه کل و بز، قوچ و میش، گونه های گوشتخوار، انواع کبک، تیهو، باقرقره و دیگر حیوانات قرار می گیرد.
 
وی گفت: آب انبارها از طریق تانکر بطور سیار آبگیری شده و با نصب شناور در محل آبشخور به طور خودکار و در زمان حضور حیات وحش جریان می یابد.
پناهگاه حیات وحش عباس آباد با دارا بودن حداقل 5 گربه سان از 8 گربه سان فعلی در ایران، یکی از مهمترین زیست بوم های خانواده گربه سانان در ایران و جهان محسوب می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها