دستگیری سرگرد قلابی و کلاهبردار مأمورنما استان هرمزگان

فرمانده انتظامی استان از دستگیری سرگرد قلابی و کلاهبردار مأمورنما توسط پلیس استان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۸۸۵۲۷
|
۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛سردار عزیز اله ملکی در این خصوص گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه فردی با معرفی خود به نام "شهرام حسینی" و به‌عنوان سرگرد نیروی انتظامی از شهروندان کلاهبرداری می‌کند،پیگیری موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌ها مشخص شد این فرد طی تماس تلفنی با شماره‌هایی به‌صورت اتفاقی و معرفی خود به نام سرگرد حسینی مبنی بر اینکه به همراه خانواده بوده و خودرو وی در(مسیر بندرعباس) خراب‌شده و نیاز به مبلغی وجه نقد جهت تعمیر دارد و با قول اینکه پس از رسیدن به مقصد وجه مأخوذ را برمی‌گرداند بدین طریق از شهروندان کلاهبرداری کرده و دیگر پاسخگوی تلفن آنان نبوده است.

سردار ملکی تصریح کرد: با توجه به تعدد شکایات شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از آنان با این شیوه و با اقدامات فنی و اطلاعاتی مشخصات متهم به نام "شهرام- حسینی" شناسایی و خطوط تلفن همراه وی که حدود 10 خط است مورد ردیابی قرار گرفت.

این مقام انتظامی اظهار کرد: با تلاش شبانه‌روزی و با توجه به اقدامات انجام‌شده محل اختفاء متهم واقع در استان کرمانشاه شناسایی و اکیپی از مأموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری استان هرمزگان به محل اعزام و با همکاری مأموران پلیس آگاهی کرمانشاه وی را در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی دستگیر کردند.

سردار ملکی با اشاره به اینکه متهم در سال 1391 به همین جرم در زندان مرکزی بندرعباس بود تصریح کرد: وی در بازجویی اولیه به بزه انتسابی و کلاهبرداری تلفنی از شهروندان استان هرمزگان و برخی دیگر از استان‌ها با این شیوه اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی هرمزگان با اشاره به اینکه متهم تاکنون به 60 فقره کلاهبرداری اقرار کرده است، تأکید کرد:در این راستا 35 نفر از مال‌باختگان استان که قربانی اقدامات و چرب‌زبانی متقلبانه این متهم با شیوه و شگرد فوق شده بودند شناسایی و مدارک آنان اخذ و پیوست پرونده شد.

سردار ملکی تصریح کرد: در حال حاضر پرونده متهم در شعبه دهم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس مطرح و جهت تکمیل تحقیقات و شناسایی شکات در اختیار پلیس است و با حکم دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس تصویر متهم برای آگاهی بزه دیدگان منتشر می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار