بندرگاه جزیره هندورابی با حضور معاون رییس جمهور به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۸۸۸۸۵۰۳
|
۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛بندرگاه هندورابی صبح سه شنبه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور دومین طرحی است که امروز با حضور معاون رییس جمهور به بهره برداری  رسید.

این بندر دارای یک بازوی اصلی به طول هزار و ۳۰ متر، یک بازوی فرعی به طول ۳۴۰ متر و عرض ۸ متر است. فاصله دهانه دو بازو از یکدیگر ۴۲۰ متر و عرض دهانه ورودی ۱۲۰ متر با عمق ۱۰ متر و قطر چرخش ۳۰۰ متر است.

مساحت حوضچه بندر هندورابی ۲۰ هکتار، مساحت دایک استحصالی این بندر بیش از ۴ هکتار و ارتفاع تاج از سطح دریا ۶ و نیم متر است. با این مشخصات شناورهای مسافری کروز با طول ۱۵۰ متر امکان پهلوگیری در این بندر را دارند همچنین یک پست اسکله شناور نیز در این بندر تدارک دیده شده است

در بندرگاه هندورابی شناورهای مسافری «‌ کروز» با طول ۱۵۰ متر می تواند پهلو بگیرد همچنین یک تست اسکله شناور با ظرفیت ۴۰۰ هزار مسافر در سال طراحی شده است. ایجاد اسکله سوختی به ظرفیت ۵۰۰۰ تن و پیش بینی مخازن بنزین، گازوئیل و مازوت از مشخصه های دیگر این بندرگاه است.

در طرح این بندرگاه که با هزینه ۵۶۵ میلیارد ریال احداث شده، پیش بینی شده است تا در آینده دو اسکله رورو با ظرفیت باربری و مصالح به میزان ۵۰۰۰ تن ایجاد شود. اشتغال زایی مستقیم بندرگاه هندورابی ۱۴۰ نفر بوده و مساحت حوضچه آن ۲۰ هکتار است.

ارسال نظرات