با همکاری سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج و سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور برگزار می شود:
چهارمین جشنواره مشارکت ملی گردشگری با رویکرد میهمان­ نوازی در چهار حوزه ؛عکس ،سفرنامه نویسی ،ایده و فیلم برگزار می شود.
کد خبر: ۸۸۸۸۴۸۸
|
۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، چهارمین جشنواره مشارکت ملی گردشگری با رویکرد میهمان­ نوازی در چهار بخش؛عکس ،سفرنامه نویسی ،ایده و فیلم  با همکاری سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج و سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور و با حضور دیگر دستگاه های مرتبط در حوزه گردشگری  برگزار می شود.
 
حوزه‌های پذیرش آثار جشنواره «عکس»، «سفرنامه»، «ایده» و «فیلم» است. شرکت‌کنندگان برای ارسال آثار تا ۳۱ مردادماه مهلت شرکت در جشنواره را دارند. انتخاب و داوری آثار نیز نیمه اول شهریورماه انجام خواهد شد و نیمه دوم شهریور نیز مراسم اختتامیه جشنواره، نمایش آثار و اهدای جوایز برگزار می‌شود.
 
شرایط و ضوابط پذیرش آثار :  
ازجمله اینکه سفرنامه‌ها باید همراه با شروعی تأثیرگذار در خواننده باشند، موقعیت مکانی را خوب توصیف کرده باشند، به بیان انگیزه و روایت اتفاقات سفر بپردازند، همچنین جمع‌بندی داشته باشند و خلاقیت نیز در آن دیده شود. نحوه دسترس، حمل‌ونقل‌های محلی، امکانات اسکان در مقصد بیان شده باشند و پیش از این در جایی منتشر نشده باشند.
در بخش «فیلم» نیز قالب‌های موردپذیرش گزارش‌های فردی با موبایل، فیلم‌های تبلیغاتی سفارشی، گزارش‌های تلویزیونی، فیلم‌های حرفه‌ای و دانشجویی خواهد بود. همچنین محدودیتی در قالب آثار داستانی، مستند، کلیپ ویدئو وجود ندارد.
شرایط ارسال آثار در بخش «عکس» نیز این است که عکس‌های ارسالی باید در جغرافیای ایران و در فاصله زمانی سال ۹۳ تا پایان مهلت ارسال آثار (31 مرداد 96) عکاسی شده باشند. هر هنرمند می‌تواند در دو بخش تک‌عکس و مجموعه‌عکس شرکت کند. عکس‌های ارسالی باید دارای حجم حداکثر ۴ مگابایت و فرمت JPEG باشند. هیچ‌گونه دستکاری عکس که به مستند بودن آن خدشه وارد کند موردپذیرش نخواهد بود.
شرکت‌کنندگان برای حضور در این جشنواره محدودیت سنی ندارند و دبیرخانه جشنواره مجاز است از آثار منتخب در امور نمایشگاهی و تبلیغاتی استفاده کند. همچنین شرکت‌کنندگان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره هر یک از حوزه‌های پذیرش آثار می‌توانند به نشانیwww.irantourismfestival4.com  مراجعه کنند ویا با شماره تلفن 88210390 021-تماس حاصل فرمایند.
داوران بخش های 4 گانه جشنواره
داوران بخش عکس ؛ افشین بختیار، امیر علی جوادیان، سید محمد اسعد نقشبندی
داوران بخش فیلم؛ محمد رضا اصلانی، ایرج میلانی، ناصر گل محمدی
داوران بخش ایده؛ منصور خضرائي منش، آرش نورآقایی، رضا دبیری نژاد
داوران بخش سفرنامه نویسی؛دکتر شادي گنجی، منصور ضابطیان محمد گائینی.
ارسال نظرات