مسئول بسیج جامعه زنان در گفتگو با «بسیج»:

فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه تقویت شود

مینو اصلانی گفت: فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه تقویت شود و مردم این اطمینان را داشته باشند که وقتی در این موضوع مهم شرکت می کنند پشتوانه ای دارند.
کد خبر: ۸۸۸۸۴۶۸
|
۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶
فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه تقویت شود
مینو اصلانی مسئول بسیج جامعه زنان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: امر به معروف و نهی از منکر رکن جامعه برای حیات و بالندگی است.

وی افزود: تقویت احساس مسئولیت افراد جامعه ویژگی بسیار مهمی است که امر به معروف دارد. طبیعتا همه باید تلاش کنند که آمران به معروف و ناهیان از منکر مورد حمایت قرار بگیرند و پشتوانه قوی داشته باشند برای اینکه بتوانند در جامه کژی ها و آسیب ها را یادآوری کرده و از اینکه به نوامیس مردم تعرض شود جلوگیری کنند.

مسئول بسیج جامعه زنان تصریح کرد: ما قانون بسیار متقن امر به معروف و نهی از منکر را داریم و مردم عزیز ما صرفا هم برای انجام امر به معروف و نهی از منکر منتظر قانون نبودند ولی متولیان مسئولیت خودشان را به انجام رساندند که این قانون را تصویب کردند وگرنه همیشه یکی از بحث هایی که حتی ویل دورانت هم به عنوان یک مستشرق وقتی به نقطه قوت یک جامعه اسلامی اشاره می کند بحث امر به معروف و نهی از منکر را مطرح می کند.

اصلانی تاکید کرد: اینکه جوامع اسلامی و کشور ما پا برجاست و در واقع حیات دارد به خاطر این است که مردم نسبت به هم احساس مسئولیت دارند و اجازه دارند که نسبت به حاکمیت امر به معروف کنند و امیر المومنین مولا علی (ع) می فرمایند که یکی از وجوه بسیار مهم این است که مردم به حاکمان امر به معروف کنند و آنها باید به این مسئله توجه کنند.

وی گفت: فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه تقویت شود و مردم این اطمینان را داشته باشند که وقتی در این موضوع مهم شرکت می کنند پشتوانه ای دارند. متاسفانه اراذل و اوباش در جامعه نا امنی به وجود می آورند که طبیعتا اگر تا وقتی پلیس وارد عمل نشده کسی جلوی آنها را نگیرد اینها آسیب می رسانند.

مسئول بسیج جامعه زنان اظهار داشت: مردم غیرتمند ما اجازه نمی دهند که اینها امنیت خانواده و کودکان را به مخاطره بیندازند و وارد عمل می شوند. این کار بسیار ارزشمندی است که نظیرش را ما در دنیا خیلی کم داریم چون آنقدر دنیا توسط فرهنگ منحط غربی به سمت فرد گرایی سوق داده شده که مسئولیت پذیری در جوامع رو به افول است و این فقط جامعه اسلامی ماست که این امر الهی را ارج می نهد و دنبال می کند و لذا باید توجه داشت که کار آمران به معروف و ناهیان از منکر باید خیلی دقیق و قوی انجام بگیرد و کسانی که به این افراد ارزشمند حمله می کنند باید به اشد مجازات برسند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار