ورزشکار دو و میدانی کار اردبیلی گفت : باوجود اینکه ورزش دو ومیدانی یکی از جذاب ترین و پربیننده ترین رشته های ورزشی المپیک است ولی متاسفانه در ایران به این رشته زیاد توجه نمی شود .
کد خبر: ۸۸۸۸۳۸۶
|
۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل سمیرا فرمانی متولد ۱۳۶۳ بانوی دو ومیدانی کار اردبیلی در گفتگو با خبرنگار بسیج گفت : ۲۲ماده در رشته دو ومیدانی برای،زنان وجود دارد که شامل پرش ها ، پرتاب ها ، دوها و  پیاده روی ها می باشد و یکی از جذاب ترین و پرببیننده ترین رشته های ورزشی المپیک است .
وی گفت : دویدن های طولانی مدت را بسیار دوست داشتم و به من آرامش می داد اما هرگز مربیانم در دوی استقامت اجازه مسابقه ندادند .
این بانوی دو ومیدانی کار اردبیلی گفت : زمانی که دانشجو بودم برای اولین بار تمرینات حرفه ای برای دوی استقامت را شروع کردم و در مسابقه ای که دور دریاچه شورابیل به همت دانشگاه پیام نور اردبیل برگزار می شد شرکت کردم و توانستم مقام اول را کسب کنم و همین کسب مقام اولی قوت قلبی برای ادامه این ورزش،حرفه ایی شد .
فرمانی ، بانوی دو ومیدانی کار اردبیلی دارای مدرک کارشناسی ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی است که در حال حاضر تنها مربی بین المللی زن در استان و مدرس رسمی فدراسیون  است و تابه حال توانسته مربیگری های مختلفی در تیم های ملی و استانی را در کارنامه خود داشته باشد .
وی گفت : سابقه مربیگری در تیم ایران ، مربی تیم نوجوانان ایران ، مربی تیم جوانان ایران ، مربی تیم نونهالان و نوجوانان  و همچنین مربی تیم جوانان استان اردبیل را داشته ام و نزدیک به ۱۸قهرمانی ورزشی در استان را دارم.
فرمانی به تعداد مدال های ورزشی نیز اشاره کرد و گفت : از،سال ۸۲بصورت حرفه ایی دو های استقامت را شروع کردم و تا سال ۸۵که اتمام دوره ورزشی و شروع مربیگری ام بود ۲۳مدال کشوری در ماده های ۱۵۰۰، ۳۰۰۰، ۵۰۰۰و ده هزار را کسب کردم .
کارشناس ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی به مشوق های خود اشاره و گفت : پدر و مادرم همیشه موافق ورزش بودند و همیشه حمایتم کردند مخصوصا پدرم که لحڟه به لحظه جویای عملکرد ورزشی من بوده و دد حال حاضر هر سه خواهرم ورزشکار هستند و ما یک خانواده ی ورزشی هستیم .
فرمانی گفت : زنان هم همانند مردان و حتی شاید بهتر از،مردان می توانند در برخی از،مواقع باشند البته این که زنان و مردان را باهم قیاس کنیم زیاد جالب نیست چراکه فیزیک زن و مرد کاملا متفاوت است .
خبرنگار خبرگزاری،بسیج اردبیل _ کبری عزیزی
ارسال نظرات