معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان:

ایجاد فرصت‌های شغلی برای معتادان پس از بهبود امری ضروری است

انجام اقدامات مناسب در درمان، توانمندسازی معتادان و ایجاد فرصت‌های شغلی پس از بهبود امری ضروری است.
کد خبر: ۸۸۸۸۳۷۸
|
۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان در افتتاح مرکز اقامتی – بهبودی و بازتوانی بهزیستی استان زنجان گفت: اعتیاد به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی در جامعه به شمار می آید.

سید بیوک موسوی افزود: دولت به تنهایی نمی تواند در راستای کاهش معضلات اجتماعی همچون اعتیاد گام بردارد، لذا در این راستا هماهنگی و تعامل بین دستگاه های اجرایی همراه با کار جمعی و همت عمومی امری ضروری است.

وی در ادامه اظهار داشت: در زمینه مبارزه با آسیب های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد، خشونت علیه زنان و کودکان در جامعه باید از ظرفیت بخش خصوصی و مشارکت های مردمی استفاده کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان تصریح کرد:انجام اقدامات مناسب در درمان، توانمندسازی معتادان و ایجاد فرصت‌های شغلی پس از بهبود را امری ضروری است.

موسوی با اشاره به اینکه باید آموزش مهارت های زندگی و تربیت افراد از دوران کودکی آغاز شود گفت:با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی، همه دستگاه های اجرایی ذی ربط موظف هستند با نگرش صحیح، قدم های موثری در این زمینه بردارند و نظارت کافی بر فعالیت مراکز نگهداری از معتادین داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اگر يکي از اعضای خانواده درگیر معضل اعتیاد شود، همه اعضاي خانواده را تحت تاثير قرار مي دهد، اظهار داشت: در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، باید از توانمندی های اساتید دانشگاهی و متخصصین حوزه علوم اجتماعی استفاده کرد و دستگاه های اجرایی را با جدیدترین روش های پیشگیری و مقابله با اعتیاد آشنا نمود، تا روز به روز شاهد نشاط بیشتر در جامعه باشیم.

ارسال نظرات