یک مشاور تربیتی و خانواده گفت: ترویج ازدواج‌های آسان بین جوانان باعث تحکیم بنیان خانواده‌ها می‌شود و این امر تاثیری کاملا مثبت بر کاهش طلاق در جامعه و در نهایت آسیب‌های اجتماعی خواهد داشت.
کد خبر: ۸۸۸۸۳۷۲
|
۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ داعی از مشاوران تربیتی و خانواده در کارگاه ازدواج آسان که به همت حوزه کوثر 1 ناحیه مقاومت بسیج اراک و با هدف ارتقاء سطح آگاهی و مهارت جوانان در امر ازدواج برگزار شد، آرامش مودت و رحمت را از آثار ازدواج برشمرد و گفت: ازدواج میدان مبارزه با نفس خود است.

وی افزود: اگر انسان در این میدان ازدواج بتواند درست همسرداری کند آن موقع است که نصف دیگر دین خود را کامل کرده است؛ متاسفانه امروزه جامعه ما دچار مباحث تجمل گرایی در مباحث ازدواج شده است از این رو شاهدیم که جوانان تمایل زیادی نسبت به این امر مقدس ندارند.

این مشاور تربیتی و خانواده تصریح کرد: ازدواج‌هایی که با الگوبرداری از جوامع مدرن غربی است، بر پایه و اساس احساس شکل می گیرد و بنیاد محکمی برای تشکیل و ادامه زندگی که سراسر آرامش و محبت باشد ندارد.

داعی نعمت تشکیل خانواده و ازدواج را از نعمات بيکران الهی دانست و گفت: خداوند نعمات بسیاری را به ما عطا کرده است که هر کدام دارای حکمتی است؛ از جمله این نعمت‌ها تشکيل خانواده و ازدواج است که در اسلام بنيادی نهاده نشده که در نزد خدا از ازدواج محبوب‌تر باشد.

وی افزود: حکمت نعمت خانواده دارای چهار اصل اساسی است که شامل آرامش روانی، الفت دل‌ها، جلوگيری از فساد اخلاقی، اجتماعی و انتشار آرمان توحيد می‌شود.

این مشاور تربیتی و خانواده در پایان با تاکید بر تسهیل در امر ازدواج خاطرنشان کرد: ترویج ازدواج‌های آسان بین جوانان باعث تحکیم بنیان خانواده‌ها می‌شود و این امر تاثیری کاملا مثبت بر کاهش طلاق در جامعه و در نهایت آسیب‌های اجتماعی خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات