فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تفرش از حضور جهادگران بسیجی در قالب اردوهای جهادی در 4 روستای محروم این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۸۸۳۷۱
|
۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرهنگ پاسدار محسن صادقی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تفرش با بیان اینکه امسال نیز به مانند سال‌های گذشته اردوهای جهادی دانشجویی و اقشار و طرح هجرت دانش‌آموزی در مناطق مختلف شهر و روستاهای تفرش اجرا می‌شود، گفت: جهادگران بسیجی در این اردوها در زمینه‌های آموزشی، عمرانی و فرهنگی به‌صورت رایگان در مناطق موردنظر اقدام به فعالیت می‌کنند.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، امسال اردوهای جهادی در 4 روستای ابره در، دیزج، هفتان و محمد آباد حضور پیدا خواهند کرد و در راستای محرومیت زدایی و سازندگی در این مناطق گام برخواهند داشت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تفرش تاکید کرد: اردوهای جهادی در روستاهای تفرش که به قالب اردوهای 7 و 10 روزه برگزار می‌شود و عمده فعالیت این گروه‌ها مرمت منزل، دیوارکشی و ساخت منزل برای محرومین خواهد بود.

سرهنگ پاسدار صادقی با تاکید بر اینکه این اردوها گامی در راستای کمک به محرومین است، گفت: در این اردوها در کنار انجام فعالیت‌های عمرانی باری از روی دوش مردم برداشته می‌شود و برای خانواده‌ها و نوجوانان برنامه‌های فرهنگی اجرا می‌شود. همچنین مباحثی در خصوص اشتغالزایی، صنایع تبدیلی، سلامت و خدمات رسانی، اقتصاد مقاومتی در این روستاها ارائه می شود.

وی افزود: در اردوهای جهادی دانش‌آموزی که به صورت 10 روزه برگزار می شود، رنگ آمیزی مدارس، خط کشی و تعمیر نیمکت‌های کلاس‌های درس در 5 مدرسه تفرش انجام می شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تفرش خاطرنشان کرد: برگزاری اردوهای جهادی با 4 هدف عمده غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان، آشنا نمودن آن‌ها بافرهنگ کار و تلاش و کمک به کاهش هزینه‌های عمرانی و اقتصادی دولت و در نهایت کمک به مردم مناطق محروم برگزار می‌شود.

گفتنی است تعداد 35 نفر از دانشجویان در قالب گروه جهادی، داوطلبانه برای فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی به اردوهای جهادی در روستاهای محروم هفتان و محمدآباد برای ساخت خانه محروم در این روستاها اعزام شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات