همایش دهه تولید ملی و روز صنعت و معدن با حضور معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در ساختمان بازرگانی یاسوج برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۸۸۳۳۲
|
۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۸
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این همایش گفت: برگزاریبرگزاری همایش گرامیداشت دهه تولید ملی و روز صنعت و معدن در یاسوج چنین همایشی فرصت خوبی برای آشنایی با تولید کنندگان عرصه صنعت و معدن و بیان نظرات، انتقادها و خواسته ها و تقدیر از زحمت یکساله آنان است.
آقای قبادیان با بیان اینکه ما موظف به شرکت در این جلسات و انتقال خواسته های فعالان بخش صنایع به دولت هستیم افزود: تلاش می شود این خواسته های این قشر توسط دولت برآورده شود.
وی از اجرای طرح نوسازی ماشین آلات بنگاههای اقتصادی خبر داد و افزود: با اختصاص 30 هزار میلیارد تومان تسهیلات از سوی دولت ماشین آلات قدیمی از رده خارج واین بنگاهها با ماشین آلات جدید نوسازی می شوند.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت ازاجرای طرح تسهیل انجام کسب کار از سوی دولت خبر داد و گفت: هم اکنون در کشور برای راه اندازی یک واحد تولیدی در حوزه کسب و کار به بیش از700 روز زمان نیاز است که با اجرای این طرح این مدت زمان تا حد معقول کاهش می یابد.
وی از انجام دو تفاهمنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد و افزود: بر اساس یکی از این دو تفاهم نامه اساتید و متخصصان دانشگاهی می توانند وارد بنگاههای صنعتی شده ایرادها و اشکالات آنها را جمع آوری و مطالعه کرده و رفع مشکل کنند.
قبادیان تفاهمانامه دوم را مشارکت دانشجویان تحصیلات تکمیلی در بنگاههای اقتصادی دانست و افزود: این دانشجویان رساله ها و پایان نامه های خود را در ارتباط با حل مشکلات این بخشهای اقتصادی ارائه می کنند.
معاون هماهنگی امور استاندار در این همایش گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در سال95 بیشترین کاهش نرخ بیکاری را نسبت به سال 94 داشت و از این لحاظ مقام اول کشور را کسب کرد.
آقای محنایی افزود: نرخ بیکاری استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 94 حود 17 و 7 دهم درصد بود که خوشبختانه با اجرای طرحهای اشتغالزا و بهبود فضای کسب و کار این رقم در سال 95 به 13 ممیز 4 دهم کاهش پیداکرد.
دیودیده مدیر کل صنعت مدنو تجارت هم در این همایش گفت: با حکایت دولت و مشارکت بخش خصوصی بیش از 40 بنگاه اقصادی راکد در سطح استان فعال و به چرخه تولید برگشت.
دیودیده با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت یک میلیون شغل درسالجاری در کشور ایجاد خواهد شد افزود: سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از این مقدار 4 هزار و 800 نفر است که تلاش می شود با فعال کردن طرحهای اقتصادی راکد، ایجاد مراکز دانش بنیان تکمیل و بهره برداری از طرحهای صنعتی با پیشرفت کاری بالای 60 درصد محقق شود.

امام جمعه یاسوج در دیدار با معاون آموزش و پژوهش و تحقیقات وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت ها و توامندی های بالقوه خوبی در استان کهگیلویه و بویراحمد برای توسعه و ایجاد اشتغال پایدار وجود دارد.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: وجود مناطق زیبای گردشگری، تنوع گیاهان دارویی، مکاناها و بناهای تاریخی، اماکن مقدس امزامزادگان و مناطق بکر در عرصه های منابع طبیعی ازجمله توانمندی های این استان است که در صورت برنامه ریزی و تخصیص اعتبار ظرفیت خوبی برای محرومیت زدایی و ایجاد فرصت اشتغال برای افراد جویای کار است.

در پایان این مراسم از 60 نفر از تولید کنندگان در بخش های صنعت معدن و اصناف تجلیل شد.

ارسال نظرات