طرح ملی نماد یا نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان امسال در کهگیلویه و بویر احمد اجرا می شود.
کد خبر: ۸۸۸۸۳۲۶
|
۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۲
رئیس سازمان آموزش و پرورش استان درنشست شورای پیشگیریاجرای طرح مراقبت اجتماعی دانش آموزان در استان از وقوع جرم استان گفت: طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان موسوم به نماد با هدف شناسایی و مقابله با آسیب های اجتماعی در مدارس و آموزش‌های پیشگیرانه به دانش آموزان، اولیا و مربیان به صورت آزمایشی در ۶ استان کشور برگزار که امسال در تمام استان‌ها اجرا می‌شود.
زارعی افزود: غربالگری و شناسایی دانش آموزان مدارس و محلات در معرض آسیب های اجتماعی برنامه‌های آموزشی، مشاوره، حمایت های روانی، درمان و مراقبت از دانش آموزان در معرض تهدید با همکاری ۹ دستگاه فرهنگی وآموزشی در استان اجرا می‌شود.
تقوی معاون شرکت توزیع برق استان گفت: در ۶ ماه گذشته ۳۲ ترانس برق به ارزش ۳ میلیاردو ۲۰۰ میلیون ریال در شهرستان بویر احمد به سرقت رفته و افزون بر ده میلیارد ریال هزینه در برداشته است.
راهزادی مدیر عامل شرکت توزیع برق استان هم گفت: سرقت تاسیسات برق منجر به اختلال در خدماتی نظیر آب و برق رسانی، مخابرات و شبکه‌های رادیو و تلویزیونی شده است.
محمدی رئیس پلیس پیشگیری از جرایم نیروی انتظامی استان با اشاره به اینکه تاکنون ۱۳ نفر از سارقان تاسیسات و تجهیزات شبکه برق دستگیر شده و خواستار نصب دستگاه های مراقبت هوشمند بر روی ترانس‌های برق شد.
جنتی معاون امور مالیاتی استان بر سوء استفاده از کارت های بازرگانی برای فرار از مالیات در استان اشاره کرد و خواستار برخورد با سودجویان شد.
در این نشست رئیس کل دادگستر افزایش طلاق آن هم در استانی با ظرفیت های فرهنگی و عشیره‌ای را نگران کننده خواند و برمشارکت مردم، معتمدان، تشکل های فرهنگی مذهبی و دستگاهای فرهنگی برای مقابله و کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت: پیشگیری از آسیب‌ها بدون مشارکت مردم، رسانه ها، هنرمندان، فرهنگیان و مبلغان دینی میسر نمی‌شود.
حجت الاسلام مزارعی به آ سیب های روانی استفاده نادرست از شبکه‌های اجتماعی به خصوص در بین جوانان اشاره کرد و افزود: انشعاب غیر مجاز و تخریب شبکه‌های آب و برق سرقت و جرم محسوب می‌شود و با خاطیان به شدت برخورد می‌شود.
سرقت ترانسفورماتورهای برق، انشعاب های غیر مجاز و تخریب شبکه‌های آب و برق رسانی و راهکارهای مقابله و پیشگیری از آن دستور کار دوم این نشست بود. 
ارسال نظرات