خبرهای داغ:
معاون بهداشت و درمان سپاه استان سمنان:

برگزاری اولین دوره خود امدادی و دگرامدادی کارکنان سپاه استان سمنان

دیابی از برگزاری اولین دوره آموزش خودامدادی و دگر امدادی در سپاه قائم(عج) استان سمنان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۸۸۱۵۲
|
۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸

جعفر دیابی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان با اشاره به برگزاری اولین دوره خود امدادی و دگر امدادی در سپاه استان سمنان اظهار کرد: این دوره برای حفظ آمادگی و بالابردن توان رزم کارکنان پایور ستاد سپاه استان به حضور 60 نفر از کارکنان در مرکز آموزش سپاه برگزار شده است.

وی افزود: این دوره به مدت چهار روز برگزار شده و آشنایی با ساختمان بدن، کلیات خودامدادی و دگرامدادی، مباحث اصلی احیاء قلب و ریه و خونریزی و شُک و سوختگی و جنگ نوین در مواجهه با حملات شیمیایی و تریاژ( دسته بندی مجروحین) در این دوره آموزش داده می شود.

دیابی خاطر نشان کرد: در روز آخر این دوره آزمون تئوری و عملی برگزار و گواهینامه پایان دوره به شرکت کنندگان اهدا می شود.

معاون بهداشت و درمان سپاه استان سمنان عنوان کرد: سعی داریم برنامه ها را بصورت محتوایی تر و پُربار تر اجرا کنیم و از اساتید داخل مجموعه و خارج از سپاه برای غنی بیشتر این دوره ها استفاده کنیم.

سرهنگ مهدی اصغری معاون هماهنگ کننده سپاه استان در افتتاحیه این دوره در سخنانی با بیان اینکه در زمان جنگ خودامدادی و دگر امدادی ضروری بود اظهار کرد: فراگیری و شیوه صحیح آموزش کمک های اولیه بسیار مهم است چرا که شخصی اگر یاد نداشته باشد و بخواهد به دیگری کمک کند شاید به ضرر مصدوم شود.

وی افزود: یکی از مشکلات این است که افرادی وارد نیستند و دخالت می کنند و به مصدومان آسیب می زنند؛ کشور ما حادثه خیز است و فراگیری این دوره ها بیش از پیش ضروری است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها