خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه زنان ناحیه سربیشه:

اسلام حضور انسانی زن در جامعه تبلیغ می کند نه حضور جنسیتی او را

مسئول بسیج جامعه زنان ناحیه سربیشه با بیان اینکه اسلام حضور انسانی زن را در جامعه تبلیغ می کند نه حضور جنسیتی او گفت: اسلام بنابر تدین توانایی سواد علمی و اعتقادی زن را در جامعه مورد توجه قرار می دهد نه بعنوان ابزاری برای تبلیغات.
کد خبر: ۸۸۸۸۰۵۷
|
۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵

فاطمه عباسی مسئول بسیج جامعه زنان ناحیه سربیشه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهارداشت : عفت و پوشش اسلامی از مصادیق بارز اسلام مجسمی است که ما را به سحر رهایی بخش توحید نوید می دهد و پوشش اسلامی حرمی است از ستر و عفاف که گوهر آسمانی انسانیت را در حریم خود پاس می دارد پس بر این باوریم که حجاب مصونیت است نه محدودیت .

وی عنوان کرد: در این راستا چنانچه بخواهیم به الگویی مطلوب و شایسته برای پوشش دست یابیم به انقلابی زیربنایی در تفکر تمام افراد جامعه به ویژه در تفکر زنان جامعه نیازمندیم.

وی خاطر نشان کرد : اگر ارزشهای ناب اسلامی آنچنان در جامعه الگو شود که منجر به تغییر در افکار و اعتقادات جامعه شود زنان مسلمان منزلت اجتماعی خود را می یابند و به آن پایبند می شوند و این امر نه تنها مانع هیچگونه فعالیت فرهنگی اجتماعی یا اقتصادی برای زنان نیست بلکه باعث سالم ماندن و نشاط حقیقی جامعه می شود.

عباسی متذکر شد: سهل انگاری در امر دین و بی توجهی به فرهنگ عفت و پوشیدگی باعث گسست خانواده ها و رشد مفاسد اخلاقی در جامعه است که مقدمات سقوط و نابودی یک جامعه را فراهم می کند .

وی خاطرنشان کرد: بنابراین حجاب یعنی اجازه حضور زن در اجتماع ، یعنی اینکه دین مبین اسلام اگر مخالف حضور اجتماعی زن بود هرگز حجاب را بر آنان واجب نمی نمود.

عباسی با بیان اینکه اسلام حضور انسانی زن را در جامعه تبلیغ می کند نه حضور جنسیتی او را افزود: اسلام با ایجاد حیاء در قالب پوشش زن و نگاه مرد به شخصیت انسانیت و هویت زن احترام می گذارد نا بدین ترتیب افراد جامعه هم به این احسن الخالقین با کمال احترام بنگرند و بنابر تدین توانایی سواد علمی و اعتقادی او را در جامعه مورد توجه قرار دهند نه بعنوان ابزاری برای تبلیغات .

مسئول بسیج جامعه زنان سربیشه برگزاری جشن ملی عفاف و حجاب ، با اجرای برنامه های شاد و متنوع پیاده روی، برنامه های ورزشی ، برگزاری ایستگاه نقاشی برای کودکان ، دیدار با خانواده های معزز شهدا، غبارروبی مزار شهدا و ... را از جمله برنامه های اجرای هفته عفاف و حجاب برشمرد .

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار