عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر در کشور اجرایی شود و دستگاه های مدیریت اجرایی به امر به معروف و نهی از منکر عمل کنند خیلی از معضلات و آسیب های کلان کشور حل می شود.
کد خبر: ۸۸۸۷۹۶۳
|
۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷
تحقق اصل معطل مانده امر به معروف و نهی از منکر وظیفه مسئولان است
آیت الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر به تصویب مجلس رسیده است.

وی افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر با ساختار بسیار مستحکمی هم در این زمینه وجود دارد در این ستاد هفت وزیر و مسئولان دستگاه های عالی کشور یکی از ائمه جمعه موقت تهران طبق قانون و دو نفر از مجتهدان حوزه علمیه به انتخاب شورای عالی حوزه عضو هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر در حال حاضر فعال است و تذکر های لازم را هم در زمینه انجام معروف و پرهیز از منکر می دهد و یکی از دستور کارهای این ستاد حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: قلمرو امر به معروف و نهی از منکر همه عرصه های عمومی و حکومتی و کلیه موارد مربوط به آزادی های مشروع و حقوق عمومی و اساسی مردم را هم در بر می گیرد و اگر امر به معروف و نهی از منکر در کشور اجرایی شود و دستگاه های مدیریت اجرایی به امر به معروف و نهی از منکر عمل کنند خیلی از معضلات و آسیب های کلان کشور حل می شود.

آیت الله کعبی گفت: یکی از مطالبات مهم رهبری در اجرایی کردن قانون اساسی تحقق اصل معطل مانده امر به معروف و نهی از منکر یعنی اصل هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی است که به موجب این اصل امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای است همگانی، دولت به عهده مردم و مردم به عهده دولت و اگر امر به معروف و نهی از منکر اجرا نشود استبداد و فساد و تبعیض بر کشور مستولی خواهد شد.

ارسال نظرات